نبود مشکل در کیفیت آب لوله کشی شهرستان بناب

مدیر امور آب و فاضلاب بناب از نبود مشکل در کیفیت آب آشامیدنی شبکه لوله کشی این شهرستان خبر داد.

 حسین ضیائی گفت: مشکلات به وجود آمده در تغییر رنگ آب آشامیدنی در برخی منازل در ماه‌های اخیر در اکثر موارد مربوط به استفاده مشترکان از پمپ آب متصل به شبکه آبرسانی و شستشوی مخازن شهرستان بود.

وی افزود: برخی مشترکان برای جبران افت فشار آب اقدام به استفاده از پمپ آب می‌کنند و این باعث ایجاد تلاطم در شبکه و ورود مواد ته نشین شده در شبکه آبرسانی به لوله‌های منازل می‌شود.

رئیس اداره آبفای شهرستان بناب با اشاره به اینکه استفاده از پمپ آب تنها در صورتی مجاز است که مخزن ذخیره آب در منازل تعبیه شود گفت: مشترکان برای جبران افت فشار آب نباید پمپ آب را مستقیم به شبکه آبرسانی وصل کنند بلکه وجود مخزن آب مابین کنتور آب و پمپ ضروری است و علاوه بر جلوگیری از ایجاد تلاطم در شبکه و کدر شدن آب ورودی به منازل، باعث می‌شود مشترکان حداقل برای ۲۴ ساعت نیز آب ذخیره کافی در اختیار داشته باشند.

ضیائی در ادامه با اشاره به اینکه امسال بحران کم آبی در کشور و به تبع آن در بناب نیز وجود دارد اضافه کرد: با تلاش شبانه روزی کارکنان آب و فاضلاب این شهرستان شاهد قطعی آب در بناب نبودیم با این وجود افت فشار در ساعات پر مصرف نیز با توجه به وضعیت موجود، اجتناب ناپذیر بود.

وی همچنین با اشاره به وجود شایعاتی در خصوص درجه سختی زیاد آب شرب بناب اظهار کرد: با وجود اینکه آب و فاضلاب مجاز است تا سختی ۷۰۰ آب را وارد شبکه کند، ولی درجه سختی کنونی آبی که وارد شبکه آبرسانی بناب می‌شود ۲۸۰ است و آزمایشگاه این اداره به صورت مرتب کیفیت آب ورودی به شبکه را روزانه کنترل می‌کند.

برچسب ها: آب وفاضلاب ، آبرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار