نحوه گردش در راه‌های دوطرفه و بزرگراه

رئیس پلیس راه استان گفت : برخی از تصادفات به علت عدم رعایت مقررات مربوط به گردش در راه‌های دوطرفه و بزرگراه رخ می‌دهد.

کیخسرو دستغیب رئیس پلیس راه استان گفت : نحوه گردش در راه‌های بزرگراهی و راه‌های دو طرفه با یکدیگر متفاوت بوده و هر کدام دارای شرایط خاص خود می‌باشند که رانندگان باید نسبت با آن‌ها مهارت کافی داشته باشند.

وی ادامه داد: متأسفانه در تقاطع‌ها و دوربرگردان‌ها شاهد حوادثی هستیم که به دلیل نا آگاهی رانندگان از نحوه گردش به ویژه گردش به چپ در بزرگراه و راه‌های دوطرفه می‌باشد.

دستغیب تصریح کرد: طبق بند پ ماده ۱۵۲ آیین نامه راهور برای گردش به چپ در راه‌های دو طرفه رانندگان وسایل نقلیه موظفند وسیله نقلیه را در شانه راه و در صورت نبودن آن، در منتهی الیه سمت راست راه متوقف نموده و سپس با توجه به سرعت و جهت و موقعیت وسایل نقلیه‌ای که به طور مستقیم درحال حرکت می‌باشند و با استفاده از چراغ راهنما اقدام به گردش نمایند.

رئیس پلیس راه کرمانشاه افزود: برابر ماده ۱۵۳ آیین نامه راهور در بزرگراه برای گردش به چپ، رانندگان موظفند وسیله نقلیه را به منتهی الیه طرف چپ هدایت و سپس به چپ گردش کنند.

وی ادامه داد: رانندگان توجه داشته باشند که نحوه گردش در بزرگراه و راه دوطرفه متفاوت بوده و چنانچه قواعد مربوط به هر یک رعایت نگردد حادثه ساز و منجر به سانحه خواهد شد .

برچسب ها: پلیس آگاهی ، پلیس راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار