به دستور مقام قضایی انجام شد

تخریب مزارع جو و گندم آبیاری شده با فاضلاب در حومه شیراز + تصاویر و فیلم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: به دستور مقام قضایی مزارع گندم و جو آبیاری شده با آب فاضلاب در حومه این شهر تخریب شد.

 ذبیح الله سیروسی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز با بیان اینکه به دستور مقام قضایی و در قالب گشت همپوشان مزارع گندم و جو آبیاری شده با آب فاضلاب تخریب شد، اظهار کرد: این مزارع در دهستان کفترک و دهکده سلامی واقع در حومه شهرستان شیراز و پایین دست تصفیه خانه شماره یک این شهرستان قرار دارد.

او ادامه داد: ۳۰۰ هکتار از مزارع گندم و جو با فاضلاب آبیاری شده است که با بررسی‌های انجام شده و اظهار نظر کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی این میزان از مزارع آلوده و مصرف محصول آن خطرآفرین و غیراستاندارد است.

او با بیان اینکه مزارع توسط ۷ دستگاه لودر امحا و ادوات برداشت نیز توقیف می‌شود، اضافه کرد: نزدیک به به یک هزار هکتار از اراضی حومه شیراز در معرض خطر آبیاری با فاضلاب است. 

او افزود: در ابتدای سال زراعی اخطاریه کتبی به شورا‌ها و دهیاران روستا‌های گردخون، اقبال آباد و خلجوی به منظور برخورد سریع با متخلفان هر روستا ارسال شده است و در همین رابطه اطلاعیه‌های تشریح و توضیح ماده قانون مجازات اسلامی به اطلاع کشاورزان رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز با اشاره به نظارت و پایش دقیق کارشناسان مدیریت در برخورد با متخلفان استفاده از فاضلاب خام برای آبیاری کشت و زرع، تصریح کرد: برای پیشگیری از این تخلف لازم است دستگاه‌های متولی فاضلاب شهر نسبت به ساماندهی فاضلاب اقدام کنند.

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
مردم اونجا زندگی می‌کنند یه فکری براسلامتیشون بکنید
آخرین اخبار