وزارت خارجه چین: سلطه جویی آمریکا دلیل اصلی تهدیدات امنیتی است

سخنگوی وزارت خارجه چین، سلطه جویی آشکار آمریکا برای تسلط بر ناوبری دریایی و تنش‌زایی نظامی را عامل اصلی تهدیدات امنیتی در جهان دانست.

«وانگ ون بین» سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه‌شنبه تأکید کرد که اعمال هژمونی آمریکا عامل اصلی تهدیدات امنیتی در دریا و هوا است.

طبق گزارش خبرگزاری شین هوا، وانگ ون بین در یک کنفرانس مطبوعاتی به ادعا‌های آمریکا مبنی بر این‌که مانور‌های رهگیری نظامی انجام شده توسط کشتی‌ها و هواپیما‌های چینی نشان دهنده تجاوز فزاینده از سوی پکن است و ممکن است منجر به حادثه شود، پاسخ داد.

وی در این خصوص گفت: «در حقیقت، ارسال کشتی‌های جنگی و هواپیمای نظامی توسط آمریکا از فواصل دور به نزدیکی چین به شیوه تحریک‌آمیز و مشارکت آن در مأموریت‌های شناسایی در نزدیکی آب‌های سرزمینی و حریم هوایی چین هیچ ارتباطی با آزادی ناوبری ندارد، بلکه به سلطه جویی آشکار آمریکا برای تسلط بر ناوبری دریایی و تنش‌زایی نظامی مربوط است.»

سخنگوی وزارت خارجه چین با تأکید بر این‌که اعمال این هژمونی علت اصلی تهدیدات امنیتی در دریا و هوا است، تصریح کرد: «پکن به حق ناوبری دریایی و پرواز‌های هوایی برای همه کشور‌ها مطابق قوانین بین‌المللی احترام می‌گذارد، اما قاطعانه با اقداماتی که حاکمیت و امنیت چین را به نام آزادی دریانوردی و هوانوردی تضعیف می‌کند مخالف است.»

وی گفت: «ارتش چین طبق قوانین و مقررات به این وضعیت پاسخ داده و این اقدامات کاملاً حرفه‌ای، قانونی و موجه است.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار