کاهش ۹۹ درصدی کشت تریاک در هلمند افغانستان

مرکز پژوهشی بریتانیایی السیس گزارش داد کشت تریاک در هلمند به گونه چشمگیری کاهش یافته است.

یک مرکز پژوهشی بریتانیایی موسوم به السیس گزارش داده است در پی دستور رهبر طالبان، کشت تریاک در هلمند به گونه چشمگیری کاهش یافته است. 

این در حالی است که براساس گزارش سازمان ملل، کشت تریاک در سال گذشته در افغانستان رو به افزایش بوده است.

مرکز پژوهشی السیس در این گزارش نوشت در هلمند، به عنوان بزرگترین مرکز تولید مواد مخدر افغانستان، کشت تریاک حدود ۹۹ درصد کاهش یافته است.

این مرکز در تحقیقات خود از تصاویر ماهواره‌ای استفاده کرده است ولی مشخص نیست که این روش تحقیق با واقعیت در روی زمین تا چه میزانی مطابقت دارد.

این مرکز افزوده است تولید تریاک هم در هلمند نسبت به سال گذشته بیش از ۸۰ درصد کاهش یافته است.

با این حال، نویسندگان گزارش مرکز پژوهشی السیس افزوده‌اند کاهش کشت خشخاش و تولید تریاک در هلمند بعید است که در کوتاه‌مدت بر عرضه هروئین افغانستان تاثیر بگذارد.

پژوهشگران این مرکز برآورد کرده‌اند که اگر میزان کشت خشخاش در هلمند پایین بماند، ممکن است تا آینده بر عرضه هروئین در سطح جهانی اثر بگذارد.

این سازمان بریتانیایی در حالی این گزارش را ارائه کرده است که براساس گزارش سالانه دفتر جرایم و مواد مخدر سازمان ملل، کشت خشخاش در سال ۲۰۲۲ در افغانستان ۳۲ درصد افزایش داشته است.

این دفتر سازمان ملل اگرچه برآورد کرده که میزان تولید تریاک در افغانستان ۱۰ درصد کاهش داشته، اما قیمت مواد مخدر ناشی از کشت خشخاش در افغانستان بیش از سه برابر افزایش داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
گبر
۰۸:۳۴ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
قربونش برم بهتره تا مواد صنعتی وروانگردان زیر نظر اجنوی ها تولید و مادر کنن.
آخرین اخبار