شهروندان زنجانی‌ از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند

کارشناس مسئول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: با توجه به پیش بینی بارش تگرگ، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها مردم استان از توقف و تردد در این نقاط خودداری کنند.

حسین سلطانی کارشناس مسئول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: در حال حاضر آسمان اغلب مناطق استان صاف تا کمی ابری بوده و میزان ابرها در شهرستان طارم بیشتر است که این شرایط در بعدازظهر با افزایش پوشش ابرها و وزش باد نسبتا شدید همراه می شود و بارش های رگباری و وقوع رعد و برق در استان آغاز خواهد شد.

وی یادآور شد: این شرایط جوی فردا نیز ادامه می یابد و در برخی مناطق، میزان بارش ها قابل توجه خواهد بود.

سلطانی با اشاره به صدور هشدار هواشناسی رنگ نارنجی برای استان به هم استانی ها توصیه کرد: در مدت فعالیت این سامانه بارشی و شرایط جوی از صعود به ارتفاعات و ترددهای غیرضروری در جاده‌های کوهستانی استان پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه دمای هوا از امروز تا پایان هفته جاری در اغلب مناطق استان به طور نسبی کاهش می یابد، افزود: دمای هوای فعلی شهر زنجان، ۱۷ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار درجه کاهش یافته است.

سلطانی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۰ و ۳۰ درجه، ابهر ۱۲ و ۳۰ درجه، خرمدره ۱۳ و ۲۹ درجه، آببر ۱۸ و ۳۱ درجه، سلطانیه هشت و ۳۰ درجه، قیدار ۱۴ و ۲۷ درجه و ماهنشان ۱۶ و ۳۳ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.