۳۹ هزار تولد در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان ثبت شد

رئیس اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: پارسال ۳۹ هزار و سه مورد زایمان در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه انجام شد که بخش قابل توجهی از آن‌ها به صورت طبیعی بود.

فرحناز هرمزی رئیس اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بیشترین آمار زایمان این مدت با ۲۵ هزار و ۵۵۳ مورد به صورت طبیعی انجام شده است.

وی با اشاره به عوارض روش سزارین، افزود: وضعیت جسمانی بیشتر مادرانی که با روش طبیعی فرزند خود را به دنیا می‌آورند به سرعت بهبود یافته و نوزادان سالمی خواهند داشت.

رئیس اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با تاکید بر انجام زایمان طبیعی گفت: افزایش تمایل مادران باردار به زایمان طبیعی و فیزیولوژیک نتیجه برگزاری کلاس‌های آموزشی آمادگی برای زایمان طبیعی و بیان علمی خطر ناشی از زایمان سزارین و مزایای زایمان فیزیولوژیک از سوی ماما‌ها در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت است.

وی اظهارداشت: ترویج زایمان طبیعی و کاهش سزارین یکی از برنامه‌های اصلی این دانشگاه است که در راستای اجرای برنامه جوانی جمعیت اجرا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
در شهر زابل مامایی به فامیل «م» موقع تولد فرزندم دستشو شکسته گردن بچه رو هم کشیده که سرش یکم کج شده خیلی هم بداخلاق و بی سواد هستش سال ۱۴۰۱؛ با این ماماهای بی کفایت تبلیغ فرزند آوری و زایمان طبیعی هم می کنند خیلی وحشتناکه.اگه بچه هاتون مهم هستن پیش چنین ماماهای بی سواد که تو بیمارستانها فقط پول مفت میگیرن نرید و فقط سزارین کنید.
آخرین اخبار