مسافران شمال مراقب سیلاب‌های محلی باشند؛ ادامه بارش‌های رگباری تا فردا در مازندران

آسمان مازندران امروز تا فردا جمعه ۱۹ خرداد ابری و بارانی همراه با رعدوبرق، وزش باد و وقوع سیلاب‌های محلی پیش بینی می‌شود.

اسدی کارشناس هواشناسی مازندران گفت: آسمان استان امروز پنج شنبه ۱۸ خرداد ابری در ارتفاعات مه آلودهمراه با کاهش دما، گاهی با رگبار باران، رعدوبرق، وزش بادنسبتا شدید و احتمال تگرگ پیش بینی می‌شود.

او افزود: سامانه بارشی که از سه شنبه ۱۶ خرداد وارد استان شده بود روز جمعه بتدریج از استان خارج می‌شود.

اسدی ادامه داد: آسمان استان فردا جمعه نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده از بعدازظهر بتدریج با کاهش ناپایداری و افزایش دما پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی مازندران گفت: با توجه به شدت بارندگی‌ها در امشب احتمال آبگرفتگی، جاری شدن روان آب، سیلاب‌های محلی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه و ریزش سنگ در محور‌های کوهستانی بویژه در نیمه شرقی استان از سوادکوه تا مرز استان گلستان وجود دارد.

او به شهروندان، دامداران و کوهنوردان توصیه کرد از هرگونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و نواحی مرتفع استان خودداری و رانندگان هنگام توقف در محور‌های کوهستانی جوانب احتیاط را رعایت کنند.

اسدی گفت: دریای خزر نیز تا صبح جمعه مواج و طوفانی پیش بینی می‌شود و با توجه به اینکه ارتفاع موج تا ۱.۶ متر خواهد بود برای فعالیت‌های دریایی و شنا مناسب نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار