استفاده از ظرفیت مردم برای مناسب سازی فضای منزل و محل کار

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: با استفاده از ظرفیت مردم و فرهنگ سازی این موضوع که هر فرد جلوی منزل و محل کسب و کار خود را مناسب سازی کند، می‌توان در دستیابی به اهداف مناسب سازی گام برداشت.

علی نصیری در جلسه کمیته مناسب سازی استان با اشاره به حقوق افراد دارای معلولیت گفت: افراد دارای معلولیت مانند سایر افراد حق دارند که به راحتی در فضا‌های شهری به ویژه معابر و پیاده رو‌ها تردد کنند و در این رابطه با مشکل و مانعی مواجه نباشند. 

وی افزود: آن‌ها همچون سایر افراد دارای حقوق شهروندی هستند و چه‌بسا به لحاظ شرایط فیزیکی، رفاه اجتماعی آن‌ها نسبت به دیگر اقشار در اولویت است.

نصیری اضافه کرد: مناسب سازی معابر شهری مطالبه‌ای ثابت و پایدار که همیشه در ردیف اولین خواسته‌های معلولین مطرح می‌شود، رعایت نکردن قوانین مناسب­سازی و رفع موانع معماری در سطح شهر مشکلات عدیده‌ای برای افراد معلول، جانباز، افراد کم توان و سالمندان ایجاد کرده است. 


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: موضوع مناسب سازی با ورود به اجتماع این گروه از افراد جامعه ارتباط مستقیم دارد و چه بسیار افرادی که برای رهایی از وابستگی به دیگری ماندن در خانه را ترجیح می‌دهند.

نصیری گفت: دستیابی همه شهروندان به فرصت‌های برابر برای پویایی و تحرک در سطح شهر و دسترسی به تمامی فضا‌های شهری از لوازم اصلی رشد و توسعه جامعه به شمار می‌رود و اجرای ضوابط متناسب با نیاز جامعه معلولین، تردد سایر افراد جامعه نیز بهبود خواهد داد.

وی افزود: آنچه که همواره در بحث مناسب‌سازی مطرح می‌شود این است که معلولیت یک تهدید بالقوه است، حوادث همیشه وجود دارد و بر این اساس امر مناسب‌سازی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار