سوسیس ماهی در كشور تولید می شود

مدیر روابط عمومی موسسه تحقیقات شیلات ایران گفت: دانش تولید سوسیس ماهی از سوی این موسسه در اختیار شركت متقاضی قرار گرفته است و از این پس سوسیس ماهی تولید و روانه بازار می شود .

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ 'غفور شیخ '، مدیر روابط عمومی موسسه تحقیقات شیلات ایران افزود: در هفته پژوهش 50 دستاورد برگرفته از پروژه‌های تحقیقاتی موسسه تحقیقات شیلات در نمایشگاه فن بازار عرضه شد كه ازمیان این دستاوردها شركت های حاضر در این فن بازار با مجریان سه طرح قرارداد امضا كردند.

وی ادامه داد: ' فناوری تولید سوسیس ماهی ' ، ' فناوری تولید پودر سوپ ماهی ' و ' فناوری تولید اسانس آویشن شیرازی به عنوان ماده ضد قارچ ' سه فناوری است كه قرار داد آن بین موسسه تحقیقات شیلات و شركت های متقاضی خرید این فناوری ها منعقد شد .

وی گفت: ' پاستوریزاسیون سرد فیله قزل‌آلای رنگین‌كمان با استفاده از اشعه گاما ' ، ' تولید جلبك‌های قهوه‌ای به عنوان منبع آلژینات، اسیدهای چرب ' ، ' بیوتكنیك استحصال خاویار از تاسماهی سیبری ' ، ' تولید میگوی عاری از بیماری های خاص (SPF) در كشور ' ، ' معرفی فرمول غذایی اقتصادی ماهی تیلاپیا ' ، ' استخراج اسیدهای چرب امگا 3 از روغن ماهی كیلكا ' ، ' كشت دو پرورش 4 گونه میكرو جلبك و كنسانتره كردن آن جهت تغذیه دو ماهیان گرمابی پرورشی (فیتوفاگ) و استفاده از زنجبیل (Zingiber officinale) به عنوان محرك سیستم ایمنی ماهی قزل‌آلای رنگین‌كمان از جمله برخی از طرح های پژوهشی ارایه شده در نمایشگاه فن بازار بود .

وی افزود: ' تهیه پنیر ماهی (Fish CHEESE) از كپور نقره‌ای با استفاده از روش Acid coagulation' ، ' تولید پودر كرم خاكی و كاربرد آن در تغذیه ماهی قزل‌آلای رنگین‌كمان' ، ' اسانس آویشن شیرازی (Zataria multiflora) ماده بیهوش كننده جدید در آبزیان ' ، ' تولید كنسرو كوفته (Fish balls) از گوشت چرخ شده ماهی كپور نقره‌ای ' ، ' تهیه واكسن غیرفعال جهت ایجاد مقاومت به بیماری ویروسی لكه سفیدی میگو با استفاده از روشهای هسته‌ای و غیرهسته‌ای ' ، ' استفاده از تكنیك بسته‌بندی اتمسفر اصلاح شده در بهبود زمان ماندگاری ماهی قزل‌آلای تازه (غیرمنجمد) ' و ' تولید انبوه جلبك اسپیرولینا' برخی دیگر از طرح های ارایه شده در این فن بازار بودند .

مدیر روابط عمومی موسسه تحقیقات شیلات اظهار داشت: این موسسه در دوازدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر كشوركه 26 آذرماه به مناسبت هفته پژوهش و فناوری برگزار شد ، در كل مجموعه وزارت جهاد كشاورزی به عنوان موسسه پژوهشی برتر انتخاب شد.

وی گفت: در این جشنواره با توجه به اهمیت و نقش موسسات پژوهشی در توسعه پژوهش كشور، موسسات پژوهشی دارای مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از طریق دفتر نظارت و ارزیابی پژوهش و فناوری مورد ارزیابی قرار گرفتند و براین اساس موسسه تحقیقات شیلات به عنوان موسسه پژوهشی برتر انتخاب شد .

در حال حاضر موسسه تحقیقات شیلات ایران بزرگترین شبكه علمی و تحقیقاتی شیلاتی در خاورمیانه و غرب آسیا محسوب می شود كه با بهره گیری از تجارب محققان و 13 پژوهشكده و مركز تحقیقاتی ملی عهده دار انجام پژوهش های كاربردی در عرصه های مورد نیاز صنعت شیلات و آبزیان است. /ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.