معاون گردشگري كشور خبر داد:

تشكيل شورايعالي گردشگري با محوريت بخش خصوصي

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و صنايع دستي،‌ تشكيل شورايعالي گردشگري را با محوريت بخش خصوصي از مهمترين برنامه هاي پيش روي اين معاونت دانست.

سيد فرهاد سجادي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ضمن بيان اينكه تشكيل شوراي گردشگري به عنوان مغز متفكر مجموعه گردشگري ضروري است، افزود: اين شورا با حضور نمايندگان از مديران معاونت گردشگري،‌ كارشناسان با تجربه، نمايندگان ارگان هاي فرابخشي و نيز فعالان بخش خصوصي با هم انديشي و تعامل اعضا زمينه تبلور ظرفيت هاي گردشگري در سطح ملي تشكيل مي شود.

وي تدوين قانون نظام جامع گردشگري را از ديگر برنامه هاي اجرايي پيش روي معاونت گردشگري عنوان كرد و گفت: قوانين مرتبط با صنعت گردشگري كشور براي ايجاد بستري شفاف پس از گردآوري و تدوين به هيئت دولت ارسال و پس از تصويب در قالب لايحه به مجلس ارائه مي شود.

معاون گردشگري كشور تصريح كرد: توسعه گردشگري و تشويق مردم به سفر يكي از برنامه هاي اصلي در معاونت است. بدون شك احياء ظرفيت هاي صنعت گردشگري در برنامه هاي بالادستي از جمله سند چشم انداز، سياست هاي كلي نظام ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري، بودجه سنواتي و نيز برنامه پنجم توسعه گام بلندي در جهت شكوفايي صنعت گردشگري خواهد بود.

وي به خدمت گرفتن ظرفيت هاي ارگان هاي فرابخشي را در بالفعل كردن برنامه هاي كلان معاونت گردشگري لازم الاجرا خواند و افزود: ما مي توانيم با تعامل و هم انديشي ساير نهادهاي مرتبط گردشگري كشور از طريق رسانه ها و به ويژه صدا و سيما و نيز آموزش و پرورش معرفي و در راستاي فرهنگ سازي سفر موثر عمل كنيم.

سجادي با بيان اينكه بدون توجه به امور پژوهش و آموزش نمي توان هيچ برنامه اي را در معاونت گردشگري به مرحله اجرا گذاشت، خاطرنشان كرد: دفتر آموزش معاونت گردشگري موظف است با همكاري پژوهشكده گردشگري،‌ اساتيد برجسته، سفراي ايران در كشورهاي هدف و نيز فعالان اين حوزه به منظور ارتقاي سطح دانش و مهارت كاركنان مجموعه بهره گيرد./ق2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار