باشگاه خبرنگاران جوان؛ محبوبه کباری - رضا خالقی مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به روند اجرای پروژههای نهضت ملی مسکن در استان گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی پروژههای نهضت ملی مسکن در استان تهران که حدود 10 هزار واحد بوده به حدود ۴۰ درصد رسیده است.
خالقی اظهار کرد: پروژههای نهضت ملی مسکن در شهرهایی از جمله رباطکریم، پاکدشت، نصیرشهر و دماوند در حال اجرا هستند و میانگین پیشرفت فیزیکی آنها به حدود ۴۰ درصد رسیده است.
وی درباره برنامه افتتاح پروژههای مسکن در ماههای آینده افزود: اطلاعات دقیق مربوط به پروژههای قابل افتتاح متعاقباً اعلام خواهد شد و احتمال برگزاری مراسم متمرکز افتتاح با حضور مسئولان ارشد وجود دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در خصوص تعیین سقف افزایش اجارهبها در سال جاری نیز گفت: هنوز تصمیم نهایی در این زمینه اعلام نشده است. در استان تهران پیشنهادات و بررسیهای لازم انجام شده، اما منتظر اعلام سیاست سراسری دولت در روزهای آینده هستیم. در صورت اعلام نرخ کشوری، همان ملاک عمل خواهد بود و در غیر این صورت تصمیمات اتخاذ شده در استان اطلاعرسانی میشود.
خالقی درباره تأثیر سیاستهای دولت در کنترل بازار اجاره مسکن اظهار داشت: ابزارهایی مانند پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن و تعیین سقف افزایش اجارهبها در مدیریت بازار مؤثر بودهاند. البته بازار مسکن و اجاره نیز همچون سایر بخشها از نرخ تورم عمومی تأثیر میپذیرد، اما براساس گزارشهای منتشر شده، رشد قیمت در حوزه مسکن نسبت به برخی بخشهای دیگر اقتصاد با شیب کمتری همراه بوده است.
چرا افزایش 1درصد نباشه به طبع افزایش 25درصدی روی همه چیز تاثیر منفی داره
نه اینکه تورم بالا برود و پول دست موجر بعد یکسال یا ..... بی ارزش شود ، اگر پول محاسبه شود بصورت دلار پرداخت شود هنگامه تخلیه مثل همون ۵۰۰ دلار رو بابت رهن یا پول پیش از صاحب خونه میگیره ، حالا اگه تورم بالا رفته باشه یا دلار سقف جدید زده باشه مستاجر حداقل پول ش ، بی ارزش نشده باشه
من حدود چند سال پیش موجر با پول پیش م ماشین ۲۰۷ اتومات خرید که وقتی بعد یکسال قرارداد اجاره که تمام شد خواستم
تخلیه کنم ماشین ۲۰۷ بالای یک میلیارد شده بود
مرگ خوبه برای همسایه؟
یسری بزن به بازار املاک تا متوجه بدبختایی که دارن میدون بشی
شماها همه صاحب خانه اید درکی ندارید
بجای اینکه جلوی افزایش قیمت اجاره رو بگیرید و پشتوانه قانونی ایجاد کنید هر سال نرخ تعیین می کنید اونم بالای 25 درصد و وام میدید به مستاجران بدبخت
هر سال هرسال چطوری کار کنند پول بذارن کنار برای خانه ها