با آتش زدن پرچم انگليس مقابل سفارت اش؛

مردم آرژانتين خواستار قطع رابطه سياسي كشورشان با استعمارگر پير شدند

شماری از مردم آرژانتین با برپایی تظاهرات در مقابل سفارت انگلیس و آتش زدن پرچم اين كشور خواستار قطع روابط سیاسی کشورشان با لندن شدند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی ، این تظاهرات بعلت تشدید اختلافات دو کشور بر سر مالکیت جزایر فالکلند برپا شد.گروهی از تظاهر کنندگان آرژانتینی با تجمع در برابر سفارت لندن در بونئوس آیرس ، پرچم انگلیس را به آتش کشیدند.

بر اساس اين گزارش؛ چندی پیش وزیر امور خارجه انگلیس ، آرژانتین را به خاطر ادعای مالکیت این جزایر به استعمار گری متهم کرد.

مسئله جزایر فالکلند که در آمریکای لاتین به لاس مالویناس مشهور است دوباره از سر گرفته شد.

دیوید کامرون ، نخست وزیر انگلیس طی سخنانی در پارلمان این کشور گفت: نکته بسیار مهم این است که آینده جزایر فالکلند باید توسط ساکنان این جزیره تعیین شود و تا زمانیکه آنها تمایل داشته باشند بخشی از خاک انگلیس باقی بمانند ، باید این مسئله به همین صورت باقی بماند.وي از آرژانتین خواست از بکار گیری سیاستهایی که بیشتر به کشورهای استعماری شباهت دارد خودداری کند و تاکید کرد در صورت لزوم ، قوای نظامی به این جزایر اعزام خواهد کرد.

از سوی دیگر فلورنکو راندازو ، وزیر کشور آرژانتین در گفتگو با خبرنگاران گفت: دولت انگلیس روش کاملا تهاجم آمیزی را در پیش گرفته است.با نگاهی به تاریخ گذشته می توان به دیدگاه آنها درباره جهان پی برد.امیدواریم انگلیسی ها در نهایت به قطعنامه سازمان ملل احترام گذاشته و درباره حاکمیت آرژانتین بر این جزایر به گفتگو بنشینند.

 این در حالی است که کشورهای منطقه آمریکای لاتین نیز از مواضع آرژانتین درباره جزیره فالکند حمایت کردند به طوریکه کشتی هایی که با پرچم این جزیره تردد می کنند نمی توانند در بنادر کشورهای آمریکای لاتین پهلو بگیرند.

از سرگیری اختلافات انگلیس و آرژانتین بر سر این جزایر در برهه حساس تاریخی صورت می گیرد.

جنگ فالکلند که در سال 1982 بوقوع پیوست از جایگاه خاصی در میان مردم انگلیس برخوردار است و انگلیس آن را بخشی از یک ماجرای قهرمانانه که از گذشته بازمانده است(!) تلقی می کنند.در جنگ فالکلند ، 255 سرباز انگلیسی کشته شدند.در مقابل نیز 649 نفر از سربازان آرژانتینی جان خود را از دست دادند./ا

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار