بندرعباس/

عدم توجه ناخدای شناور مسافری به هشدارها موجب غرق آن در مسیرهرمز به بندرعباس شد

مركز تجسس و نجات اداره كل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: عدم توجه ناخدای شناور مسافری به هشدارها موجب غرق آن در مسیر هرمز به بندرعباس شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛یك فروند شناور اتوبوس دریایی با 20 سرنشین كه صبح شنبه اول بهمن ماه، گروهی از گردشگران را به مقصد جزیر هرمز انتقال داده بود بعد از ظهر همان روز در زمان برگشت دچار حادثه شد.

 این حادثه زمانی رخ داد كه اداره كل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان بدلیل طوفانی بودن هوا، شرایط اضطراری اعلام كرده بود.

 مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر نیز پس از اعلام اضطرار از سوی مركز هواشناسی هرمزگان ساعت21و 45 دقیقه تردد شناورها را ممنوع اعلام كرده بود.

 این شناور كه حامل تعدادی گردشگر بوده پیش از اعلام اضطرار از اسكله حقانی خارج شده بود و در ادامه و برگشت شرایط اضطراری را در نظر نگرفته بود.

  ساعت 16 و 15 دقیقه بعد از ظهر شنبه اول بهمن ماه ناخدای شناور با تماس با مركز كنترل اعلام كرد كه موتور شناور از كار افتاده و درخواست كمك كرد.

  این شناور 15 ذقیقه بعد از خروج از جزیره هرمز دچار حادثه شده و با اعلام اضطرار این شناور گروه های امدادی بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شدند تا شناور مذكور را در هوای توفانی یاری كنند.

  این حادثه به علت عدم توجه ناخدای اتوبوس دریایی و همچنین اصرار مسافران رخ داد و پس از حضور گروه های امدادی پنج نفر نجات یافتند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.