ارتباطي بين شيردهي و ريزش مو وجود ندارد

يك متخص پوست و مو گفت: در حالت كلي ارتباطي بين شيردهي و ريزش مو وجود ندارد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران ،دكتر رضا محمود رباطي با اشاره به اين كه رشد مو داراي سه مرحله است، اظهار داشت: مرحله اول، مرحله رشد يا مرحله فعال، مرحله دوم، مرحله بينابيني و به مرحله سوم، مرحله استراحت موها گفته مي شود.

وي افزود: در دوران بارداري با توجه به تغييرات هورموني به ويژه هورمون استروژن كه يك هورمون محرك مو است، بيشتر موها در مرحله فعال مي‌مانند و اين تصور براي مادر بوجود مي‌آيد كه رشد موها بيشتر شده و موهايش افزايش يافته است.

دكتر رباطي ادامه داد: پس از زايمان به دليل از بين رفتن محرك‌هاي هورموني تعداد زيادي از موهايي كه در فاز فعال بودند وارد مرحله استراحت مي‌شوند و در اين مرحله است كه ريزش مو صورت مي‌گيرد و از آنجا كه اين مراحل در يك دوره سه تا چهار ماهه اتفاق مي‌افتد، از حدود ماه چهارم پس از زايمان است كه ريزش موهاي مادر بيشتر شده و چون مادر، در اين زمان در مرحله فعال شيردهي است ممكن است فكر كند كه شير دادن باعث ريزش موهايش شده است.

به گفته وي، به علت كمتر ريختن موها در دوران بارداري، ريزش آن پس از زايمان بيشتر به چشم مي‌آيد.

اين متخصص پوست و مو تصريح كرد: از آنجا كه اين وضعيت، يك روند طبيعي محسوب مي‌شود، نياز به اقدام خاصي ندارد و در مواردي كه مشكلات زمينه‌اي مثل كمبود آهن وجود داشته باشد، براي پيشگيري از كاهش ذخاير بدن مادر بايد علت زمينه‌اي رفع شود.

وي خاطرنشان كرد: فقط در موارد شديد ريزش مو كه به دلايل مختلف، نظير عوامل ارثي، هورموني و التهابي ايجاد مي‌شود ارجاع به متخصص ضرورت دارد. در ساير موارد بايد به مادر اطمينان خاطر داد كه در مورد اين ريزش مو نگران نباشد زيرا بيماري محسوب نشده و در اكثر موارد قسمت عمده مو جايگزين مي‌شود. /ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار