کد خبر: ۶۳۹۸۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۰

پژو 508 در سال 2011 رسما وارد بازار شده و به تازگی پا در خیابان های کشور گذاشته است.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، هر وقت صحبت از خودرو های پژو به میان می آید، پژو 405، 206، 504 دوست داشتنی و در آخر پارس که الهام گرفته از 406 بوده تنها محصولاتی هستند که به ذهن اغلب ایرانیان می رسد، به طوری که بسیاری از افراد شرکت خودروسازی پژو را با این خودروها می شناسند.

کمپانی پژو با عرضه خودروهایی نظیر پژو 404 504 و 505 در دهه های 60 و 70 و 80 میلادی به نوعی بازار خودرو را در اختیار گرفت.

پس از آن پژو 405 را در سال 1984 به بازار معرفی و عرضه کرد اما این نمونه از جمله تولیدات موفق خودروسازی فرانسوی به شمار می رود ، به طوریکه 4 سال بعد از عرضه آن عنوان بهترین خودروی سال اروپا را بخود اختصاص داد.

405 از سال 1369 توسط گروه صنعتی ایرانخودرو تولید شد، این خودرو برای نخستین بار در سال 1371 با پیشرانه 1600 سی سی وارد بازار شد و در نهایت سال 1377 بیش از 70 درصد قطعات این اتومبیل در داخل تولید شد.

گروه صنعتی ایرانخودرو بعد از گذشت 23 سال از آغاز تولید این خودرو دست به تغییر شکل ظاهری در نمای داخلی این خودرو زد و آن را روانه بازار کرد، اما باز هم نمای خارجی 405 همان خودروی ساده بود.

اما دیگر زمان آن رسیده که ایرانخودرو و خوردوسازی پژو وارد مرحله ی جدیدی از رقابت در بازار خودرو و رفع نیاز مخاطبان خود باشند، به همین دلیل ابتدا به سراغ شرکت خودروسازی پژو خواهیم رفت.

پژو برای عرض اندام میان خورسازانی نظیر رنو که با تلیسمان در این کلاس وارد بازار شده و سیتروئن که با c6 پا به میدان گذاشته پژو 508 GT LINE را به رقابت با این 2 خودرو فرستاده است.

پژو 508 در سه فرم بدنه ی سدان، استیشن و کراس‌اوور عرضه می شود .

طراحی ظاهری این خودرو در سال 2014 میلادی،  مورد تغییر و تحول قرار گرفت. به طوری که نمای جلو یک جلوپنجره برجسته جایگزین نمونه قبلی شد و کاپوت، سپرهای جلو و عقب این خودرو هم دوباره طراحی شد همچنین به دنبال این تغییرات چراغ‌های جلو و عقب آن نیز دچار تحول شد و علاوه بر این‌ها، نوارهای شفاف LED بر روی چراغ‌های جلوی آن ظاهر و نشان پژو هم از روی کاپوت آن به جایگاه سنتی خود بازگشته و میان جلوپنجره جا خوش کرده است .

البته لازم به ذکر است که نسخه کراس اوور 508 با نمونه استیشن آن تفاوت ظاهری زیادی نداشته و در راستا افزایش کاربرد در در جاده‌های آفرود، ارتفاع آن چند سانتی‌متری افزایش داشته و اطراف گلگیرهای آن نیز پلاستیک مشکی‌رنگی پوشانده شده و سیستم تعلیق آن نیز جهت رانندگی در شرایط سخت تقویت شده است.

 

این فرانسوی خوش استایل با پیشرانه‌های متفاوت بنزینی، دیزلی و هیبریدی عرضه می شود که از پیشرانه‌های بنزینی این خودرو می توان به 1.6 لیتری ساده، توربو و 1.8 لیتری توربو اشاره کرد که به ترتیب 120 و 165 و 204 اسب بخار قدرت تولید می کنند.

همچنین پیشرانه‌های دیزلی 508 شامل 1.6، 2 و 2.2 لیتری بوده که قدرتی میان 115 تا 204 اسب بخار تولید می کنند البته لازم به ذکر است که نسخه‌های وارده به کشور از نوع 1.6 لیتری بنزینی است.

این پژو که نسخه ی سدان آن وارد کشورمان شده و توسط گروه خودروسازی ایرانخودرو به بازار عرضه می شود 5 ستاره ایمنی از موسسه EURONCAP دریافت کرده است .

سیستم های ایمنی این خودرو شامل 6 عدد کیسه ایمنی هوا (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای)، سیستم ضد بلوکه ترمز ABS، سیستم کمکی ترمز BA، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل لغزش ASR، سیستم کمکی کنترل پایداری خودرو در سرپیچ‌ها CBC، سیستم کمکی نگه‌دارنده خودرو در تپه‌ها HILL ASSIST CONTROL، سیستم هشداردهنده نقاط کور BLIND SPOT WARNING، سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌ها TPMS، سیستم ISOFIX برای صندلی کودک می شود.

از جمله تجهیزات رفاهی پژو 508 می توان به سیستم هوشمند ورود بدون کلید (KEYLESS) + دکمه استارت، سانروف برقی مجهز به سنسورهای حساس به مانع شیفترهای پشت فرمان (PADDLE SHIFTERS)، صندلی‌های برقی با حافظه، آینه‌های جانبی گرم شونده و تاشوی برقی، روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو (AUTO LIGHT)، صفحه نمایشگر لمسی به سایز 7 اینچ، فرمان الکتریکی حساس به سرعت، حسگر باران با تیغه‌های برف‌پاک‌کن BONELESS، صندلی‌ها با پوشش چرمی، سیستم هدایت ناوبری (NAVIGATION SYSTEM)، سیستم روشنایی در روز (DAY LIGHT)، ترمزدستی الکتریکی (ELECTRONIC HANDBRAKE)، کروز کنترل، چراغ‌های جلو و عقب از جنس LED، تهویه مطبوع اتوماتیک و دو زمانه، سیستم رهیاب GPS، 8 عدد اسپیکر JBL، کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 + پورت USB و AUX و اتصالات بلوتوث و هندزفری، دوربین دید عقب (REAR CAMERA)، سنسورهای پارک جلو، اگزوزهای سرکرومی دوگانه عقب، صندلی عقب VIP اشاره کرد.

انتهای پیام/

 

سوالات کرونا-پایین خبر دسکتاپ
بانک مسکن
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
سوالات کرونا-پایین خبر دسکتاپ
بانک مسکن
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
سوالات کرونا-پایین خبر دسکتاپ
بانک مسکن
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
سوالات کرونا-پایین خبر دسکتاپ
بانک مسکن
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
سوالات کرونا-پایین خبر دسکتاپ
بانک مسکن
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر