درآستانه دهه فجر:
توزیع بازی رایانه ای شکست حصر آبادان آغاز مي شود

الیاس قیطاقی، مدیر پروژه بازی رایانه ای شکست حصر آبادان صبح امروز در نشست خبری که در بنیاد ملی بازی های رایانه ای برگزار شد به خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: بازی شکت حصر آبادان در سال 88 طراحی و سناریو اولیه آن نوشته شد که بعد از تغییراتی خروجی ارائه و بازی تولید شد.
وی افزود: در این بازی بحث گرافیک و کنترل کاربردی محیط رعایت شده به طوری که فضا سازی از روی نقشه آبادان صورت گرفته است.
قیطاقی تصریح کرد: تعداد اعضای این طرح 9 نفر بوده که البته برای رشد و توسعه بازی های رایانه ای نیازمند حمایت بیشتری هستیم.
 

** برقرای ارتباط تنگاتنگ بین بنیاد ملی بازی های رایانه ای و موسسه تبیان گامی موثر در راه رشد بازی های رایانه ای است

محمد علی خطیبی، مدیر عامل شرکت نشر الکترونیک در ادامه گفت: بحث توزیع محصولات و بازی ها در حوزه رایانه ای مبحث مهمی است که اگر قرار است این صنعت در کشور به عنوان یک کالا عرضه شود باید مشکلات توزیع این حوزه نیز حل شود.
وی افزود: بنیاد ملی بازی های رایانه ای برای حل مشکلات توزیع در این حوزه کارهایی را آغاز کرده است چنانچه با برقراری ارتباط تنگاتنگ بنیان ملی بازی های رایانه ای با موسسه تبیان گام موثری دراین زمینه برداشته شده است.

خطیبی خاطر نشان کرد: ارائه محصولات جانبی در مورد این بازی آنچنان که باید صورت نگرفته که البته دراین زمینه نیازمند حمایت و سرمایه گذاری درونی محصول هستیم.

* رده بندی سنی در 2500 بازی رایانه ای صورت گرفته است
محمد بی طرف، قائم مقام بنیاد ملی بازی های رایانه ای در ادامه گفت: امیدواریم با این جریان رسانه ای سهم تولیدات بازار رایانه ای در بازار مصرف نیز روند صعودی به خود بگیرد چنانچه برقراری ارتباط تنگاتنگ بین موسسه تبیان و بنیاد ملی بازی های رایانه ای این ارتباط تا حدی برقرار شده است.
وی افزود: بنیاد ملی بازی های رایانه ای از ابتدا فعالیت تاکنون با همت جوانان، به رشد خوبی رسیده است چنانچه بر روی بیش از 2500 بازی رایانه ای رده بندی سنی صورت گرفته و برای ورود به بازرسی هايی که در سطح برخی از استان ها انجام شده نشان داده که اوضاع فرهنگی خوبی از لحاظ بازی های رایانه ای در کشور وجود ندارد .
وی تصریح کرد: در حوزه تولید بنیاد ملی بازی های رایانه ای 45 بازی را تولید کرده که این بازی ها در سطح منطقه هم از لحاظ کیفی و هم کمی بسیار خوب ارائه شده و هم اکنون در سطح منطقه کشور ما در این زمینه پیشرو است.

*نیازمند حمایت و سرمایه گذاری بیشتری در زمینه ی بازی های رایانه ای هستیم
بی طرف در ادامه گفت: هم اکنون 120 دانشجو در رشته های مختلف طراحی و کارگردانی بازی در کشور آموزش می بینند که یکی از اهداف اساسی بنیاد ملی نخبگان این است که در آینده نزدیک اولین خروجی این دانشجویان وارد عرصه شوند.
وی افزود: در عرصه بین المللی بنیاد ملی نخبگان در بیش از 10 نمایشگاه حاضر شده چنانچه در آبان ماه امسال نیز در نمایشگاهی در کشور کره ایران حضور داشت و توانمندی خود را در این زمینه نشان داده است.
بی طرف تصریح کرد: حمایت خوبی از شناخت مدیران کشور از ظرفیت های بازی سازی صورت گرفته اما در عرصه بازی رایانه ای نیازمند حمایت جدی تری هستیم و باید سرمایه گذاری بیشتری در این زمینه صورت بگیرد./ح