معاون آموزشي وزير علوم:
مشكل تك رشته هاي آزمون دكتري حل مي شود

به گزارش خبرنگار علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران؛نادري منش در حاشيه همايش ملي تحول و بازنگري در آموزش فني و مهندسي ، در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اينکه پيش از اين هر دانشگاه آزمون دکتري خود را جداگانه برگزار مي کرد ، سازمان سنجش آموزش کشور از جزئيات وضع کنوني دانشگاه ها اطلاعات دقيقي ندارد.
وي گفت:به همين علت وقتي دانشگاهي که تنها مجري يک رشته است  ظرفيت خود را صفر اعلام کند ، چنين مشکلاتي ايجاد مي شود و اين مشکل در هفت تا هشت رشته بود که بسياري از آنها حل شد و يک يا دو مورد باقي مانده است که اميدواريم با تعامل سازمان سنجش آموزش  با دانشگاه ها به زودي حل شود .
معاون آموزش وزير علوم ، تحقيقات و فناوري تصريح کرد: سازمان سنجش آموزش کشور بايد از اين پس ، پيش از اعلام ظرفيت به ويژه در تک رشته ها ، با دانشگاه هاي مجري اين رشته ها صحبت و ظرفيتي دقيقي اعلام کند .
نادري منش همچنين در پاسخ به سؤالي درباره ايجاد دوره کارشناسي ارشد و دکتري پيوسته گفت: اين طرح مربوط به دانشگاه هاي برتر است و در مرحله نخست در دانشگاه هايي که داراي توانمندي هاي خاص هستند اجرا مي شود .
وي افزود: در مرحله دوم ، اين روش يکي از روش هاي ما در کنار روش هاي ديگر خواهد بود و هم اکنون در حال تهيه مقدمات آغاز اين طرح هستيم ./ع