 
  به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس اسفنديار حيدري پور افزود: با تعيين محل دو سايت ويژه برای اجراي حوضچه هاي خشك پيش ساخت پايه هاي پل خليج فارس، عمليات اجرايي اين پروژه در جزيره قشم آغاز شده است.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس اسفنديار حيدري پور افزود: با تعيين محل دو سايت ويژه برای اجراي حوضچه هاي خشك پيش ساخت پايه هاي پل خليج فارس، عمليات اجرايي اين پروژه در جزيره قشم آغاز شده است.
وي تصریح کرد: خاكبرداري حوضچه اول در 5/3 ( 3 و نيم) كيلومتري محل احداث پل در جزيره قشم آغاز شده و بهره برداري از سايت دوم اين پروژه در اسكله بندر پهل نيز در مرحله بعدي انجام میشود.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: مساحت حوض خشك مربوط به ساخت قطعات پل در جزيره قشم 14 هكتار و عمق آن نيز 14 متر است.
حیدری پور افزود: پس از پيش ساخت پايه ها در حوضچه هاي خشك، اين سايت ها با هدف شناور سازي كيسون ها (پايه هاي پل) آبگيري و با استفاده از يدك كش ها به محل نصب هدايت مي شوند.
وي تصريح كرد: عمليات آرماتوربندي، قالب بندي و بتن ريزي پايه هاي پل كه در روش هاي معمول در دريا و با سختي و مشقت زياد انجام مي شود در روش اجراي اين طرح در خشكي و با دقت زياد و با كيفيت بالا و سرعت مناسب انجام مي شود.
مدير عامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اهميت رعايت موارد زيست محيطي در اجراي اين پروژه گفت: با توجه به شرايط پيش ساخت تمامي قطعات پل از جمله پايه ها در خشكي، با كمترين اثر زيست محيطي در اجراي اين پروژه عظيم روبرو خواهيم بود.
حيدري پور افزود: با اجراي اين پروژه و اتصال جزيره قشم به سرزمين اصلي، تحولي عظيم در ساختار فعاليت هاي اقتصادي در اين منطقه از جنوب كشور ايجاد میشود.
وی تصریح کرد: با اجراي اين پروژه و افزايش 86 كيلومتر خطوط ريلي به مسير ريلي كشور شرايط تردد قطار به جزيره قشم فراهم مي شود و در كنار آن 92 كيلومتر نيز بر خطوط زميني كشور افزوده خواهد شد./س