مشهد/
رسانه‌هاي ديني، يكي از ابزارهاي توسعه مباني دين هستند
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني آستان قدس رضوي، علي اصغر داوودي در مراسم تجليل از خبرنگاران و اصحاب رسانه كه با حضور قائم مقام توليت آستان قدس رضوي و جمعي از خبرنگاران رسانه‌ها برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: رابطه بين دين و فرهنگ، عميق و پايدار است و مي‌توان از رسانه‌هاي جمعي و گروهي به عنوان يك وسيله براي بسط باورهاي ديني استفاده كرد.

وي افزود: رسانه‌ها فهم ديني را بسط مي‌دهند و آموزه‌هاي ديني را به شكل مناسب گسترش مي‌دهند.

داوودي با تاكيد بر«كاركرد رسانه در ترويج مباني دين»، تصريح كرد: امروزه ارتباطات جمعي به عنوان كامل‌ترين بخش ارتباطات انساني، نقش‌هاي متعددي را ايفا مي‌كنند و مهم‌ترين كاركرد آنها توزيع و انتشار محصولات فرهنگي است.

استاد علوم سياسي دانشگاه آزاد اسلامي مشهد با بيان اينكه اهميت ارتباطات و رسانه‌هاي جمعي در دنياي امروز بر كسي پوشيده نيست، اضافه كرد: طي سال‌هاي اخير موضوع ارتباط بين دين و رسانه به يك موضوع خيلي مهم و گسترده تبديل شده است.

عضو هيئت علمي دانشگاه آزاد اسلامي مشهد ادامه داد: مهم‌ترين كاركرد رسانه در حوزه ديني در اين مورد باورسازي، نگرش‌سازي، نمادسازي، معنابخشي و هدايت‌گري است.

وي بيان كرد: چگونگي ارتباط دين و رسانه تابع تنوع رسانه‌ها و ابزارهاست كه اين تنوع ساخت و شكل انتقال آموزه‌هاي ديني را شامل مي‌‍‌شود.

وي رسانه در نگرش ابزار انگارانه را وسيله‌اي در خدمت اهداف انساني دانست و افزود: در نگرش ذات انگارانه، رابطه بين انسان و فناوري يك رابطه دروني تعريف شده و نگاه اقتضا گرايانه نيز به شناخت و مديريت ظرفيت‌ها مي‌پردازد.

عضو هيئت علمي دانشگاه آزاد اسلامي مشهد خاطر نشان كرد: آستان قدس رضوی بايد اهتمام ويژه‌اي به اين موضوع داشته باشد و با سرمايه‌گذاري انساني و حمايت از قشر جوان گام‌هاي موثري براي رسيدن به يك نظام مطلوب رسانه‌اي در خدمت دين كه كاركردها رسانه‌ي ديني را داشته باشد، بردارند. /س