زنجان/
ضرورت شناسایی بازارهای جدید برای صادرات محصولات تولیدی در کشور
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، مدیرکل دفتر بازرگانی اروپا و آمریکا سازمان توسعه تجارت در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان زنجان، با بیان این مطلب،گفت: تولیدکنندگان باید به این نکته توجه داشته باشند که خروج کشور از صادرات تک‌محصولی باعث رونق اقتصاد خواهد شد و برنامه‌ریزی‌ها باید به سمت صادرات سایر تولیدات برود که قطعاً در این شرایط تراز صادرات افزایش یافته و رونق کشور را به همراه خواهد داشت.

اسدیان با بیان اینکه در امر صادرات کشور از سال 84 تاکنون از برنامه‌ریزی‌هایی که وجود داشته، پیشی گرفته است،افزود: پارسال در شش ماهه اول سال، 16 میلیارد دلار صادرات انواع محصولات را داشتیم که این رقم در نوع خود مناسب است، هر چند ظرفیت‌ها بسیار بالاتر از این بوده و نیاز به برنامه‌ریزی دقیق‌تری دارد.

وی به رشد 29 درصدی صادرات کشور در صدور کالا اشاره و تصریح کرد:با توجه به آمار، مشاهده می‌شود که تکیه بر صدور نفت‌خام در اقتصاد کشور کمتر شده و در حال حاضر می‌بینیم که مشتقات نفتی و سایر محصولات، بخش نسبتاً خوبی از صادرات کشور را به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول با تأکید بر ایجاد موازنه در تراز واردات و صادرات کالا،خاطرنشان کرد: کشور در مسیر مناسبی در صادرات قرار دارد و با توجه به شناسایی بازارهای جدید انتظار داریم که میزان صدور کالا و نفت به سایر کشورها از جمله به مناطق هم‌جوار و آفریقا افزایش یابد./س