دغدغه تولید علم بومی از جمله دلايل مشکل در رشته های هنر
به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛ صمیم، عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات فرهنگی و اجتماعی عصر دیروز در سومین نشست هفته پژوهش که در سالن همایش های این پژوهشگاه برگزار شد طی سخنرانی گفت: ابتدای امر به بحث اهمیت مساله نزاغ گفتمانی به عنوان مساله آموزش شناختی در دانشکده هنر می پردازيم چنانچه این نزاع گفتمانی از همان ابتدا یک امر بدیع و پاتولوژیک است و چارچوب مفهومی و متالوژیک دارد.

وی افزود: مباحث سنت و مدرنيته بودن آموزش های دانشکده هنر از جمله مشکلاتی است که چند سال قبل تاکنون همچنان وجود داشته است.

صمیم تصریح کرد: سیاست گذاری دغدغه تولید علم برخی دلیل مشکل دار بودن در عرصه هنر و علوم انسانی همان وجود نزاع گفتمانی است چنانچه شکل نزاع گفتمانی به شکل های متفاوت وابسته است و تا تفاهم معرفتی به وجود نیاید این مشکل حل نمی شود.

وی خاطر نشان کرد: تفاهم معرفتی زمانی ایجاد می شود که تعامل پویا و سازنده به وجود آید و البته تولید علم اتفاق نمی افتد مگر اینکه اجتماعی سازنده ای به وجود آید./ح