فارس/
راه‌اندازی شهرک بازاریابی محصولات کشاوری در فارس
به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، انوشیروان کاظمی در جلسه ارائه طرح شهرک خدماتی و بازاریابی کشاورزی فارس اظهار داشت: شهرک خدماتی و بازاریابی کشاورزی طرحی جامع، نوین و کارآمد است که در صورت تحقق همه‌جانبه می‌تواند بسیاری از مشکلات فعلی پس از برداشت محصولات کشاورزی و عرضه آن به مصرف کننده را رفع کند.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی فارس در راستای افزایش سهم تولیدکننده از محصول خود و حذف دلالان سه فعالیت ویژه، شامل راه‌اندازی سامانه مجازی معاملات محصولات کشاورزی (شبه‌بورس)، توزیع نوین میوه و تره بار و ایجاد شهرک خدماتی بازاریابی محصولات کشاورزی را در دستور کار خود قرار داده است.

این مسئول تصریح کرد: در شرایط کنونی سهم تولیدکننده از محصول تولیدی خود کم است و وجود واسطه‌های متعدد سبب شده تا یک محصول چند بار دست به دست شده و با چند برابر قیمت به دست مصرف کننده برسد.

کاظمی تصریح کرد: بی‌شک با ایجاد چنین شهرکی می‌توان با ساماندهی فرایند پس از برداشت محصول سهم تولیدکننده را از محصول ارتقا داده و با عرضه محصولی با کیفیت مطلوب و مناسب، رضایت مصرف کننده را جلب کرد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی فارس در تشریح ویژگی‌های این شهرک بیان داشت: این شهرک دارای پنج مدیریت شامل مدیریت عالی برای صدور مجوز فعالیت‌های داخلی و خارجی و جلب سرمایه‌گذاران، مدیریت سامانه تهیه و توزیع نهاده‌های کشاورزی، مدیریت فرآوری و تبدیل محصولات کشاورزی و مدیریت پشتیبانی و خدماتی است.

کاظمی خدمت‌رسانی متمرکز، سریع و مطلوب‌تر به تولیدکنندگان را از مهم‌ترین دستاوردهای این شهرک برشمرد و بیان داشت: با اجرای این طرح، ضایعات محصولات کشاورزی نیز کاهش یافته و میزان صادرات نیز ارتقا می‌یابد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی فارس خاطرنشان کرد: در ساخت این شهرک سعی شده است تا نگاه جامع به بخش کشاورزی باشد و تلفیقی از صنایع، حمل و نقل و بحث مهم بازاریابی و بازاررسانی محصولات کشاورزی نیز دیده شود.