يك سرويس جديد براي همراه اولي ها؛
آموزش نحوه فعالسازي "سرویس اطلاع از تماس‌های از دست رفته"
به گزارش دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ اطلاع از تماس هاي از دست رفته در دنياي اپراتورهاي همراه سرويس تازه اي نيست و ايرانسل از ابتدا آن را براي مشتركانش فراهم كرده بود اما اكنون همراه اولي ها هم مي توانند از تماس هاي از دست رفته خود مطلع شوند.

سرویس آزمایشی اطلاع از تماس‌های از دست‌رفته همراه اول که از سال 90 با نام «پیک تماس» برای برخی مشترکان فعال شده بود اکنون و پس از دو سال به صورت عمومی و با نام «تماس‌بان» برای تمام مشترکین این اپراتور قابل استفاده شده است. اين سرويس برای تمام مشترکین اعتباری و دائمی همراه اول قابل فعال‌سازی شد.

با فعال بودن این سرویس در صورت در دسترس نبودن یا خاموش بودن گوشی، پس از بازگشت مجدد به شبکه همراه اول، شماره و زمان تماس کسانی که در این فاصله با وی تماس گرفته اند در قالب یک پیامک شامل شماره تلفن، تاریخ و زمان تماس از طریق یک پیامک برای مشترک ارسال می شود.

مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول می توانند با ارسال عدد 1 لاتین به شماره 9914 سرویس «تماس بان» را فعال نمایند.مشترکین برای فعال سازی ،غیر فعال سازی ،در خواست اعلام وضعیت سرویس و دریافت راهنمای سرویس می توانند به ترتیب کدهای0،5،1 و پیامک بدون متن را به شماره 9914 ارسال کنند.