در حاشیه نشست بین‌المللی دوستان سوریه؛
صالحی با وزير مشاور در امور منطقه‌اي اوگاندا دیدار کرد
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، " عثمان كينجي " وزیر مشاور در امور منطقه‌ای اوگانادا در حاشیه نشست بین‌المللی دوستان سوریه با علی اکبر صالحي وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار وزیر امور خارجه با تشريح سياست‌هاي جمهوري اسلامي ايران در خصوص توسعه روابط كشورهاي آفريقايي و ظرفيتهاي موجود براي تعميق مناسبات و همكاري‌ها گفت : جمهوري اسلامي ايران و اوگاندا از روابط بسيار خوب و گرمي برخوردارند .

وی با تشكر از دولت اوگاندا به خاطر مشاركت در كنفرانس سوريه اضافه كرد: حضور شما در تهران همچنین فرصت خوبي براي ملاقات‌ها و مذاكرات با مقامات رسمي و شركت‌هاي خصوصي با هدف توسعه روابط و مناسبات دوجانبه است.

صالحی با اشاره به وقوع حوادث ناگوار در سوريه افزود: به دليل استقرار سوريه در منطقه بسيار حساس، تحولات اين كشور تنها محدود به آن كشور و حتي منطقه باقي نمي‌ماند و به سوي بين‌المللي شدن پيش مي رود بنابراين مي‌بايست جامعه بين‌الملل سريعتر اقدام کند .

عثمان کینجی وزير مشاور در امور منطقه‌ای اوگاندا نیز با تشكر از جمهوري اسلامي ايران به خاطر برگزاری نشست بین‌المللی دوستان سوريه در تهران گفت: اوگاندا همواره موضع و اعتقاد خود مبني بر اينكه سوريه راه حل نظامي ندارد را اعلام کرده بنابراين گفتگو تنها راه حل است و طرفين درگير بايد با يكديگر گفتگو کنند و جامعه بين‌الملل نيز مي‌بايست آنها را به گفتگو تشويق و كمك کنند.

انتهای پیام/