تشکل هاي حمايت از مصرف کنندگان انعکاس دهنده نيازهاي مصرف کننده

ابراهيم نکو دبير دوم کميسيون اقتصادي مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در مورد تشکل هاي حمايت از مصرف کنندگان گفت: تشکلهايي با جنبه قانوني و با مجوز مي توانند حامي خوبي براي مصرف کننده باشد ولي تشکلهايي که غير قانوني شکل مي گيرند و خود را حامي  حقوق مصرف کنندگان مي دانند چه بسا مي توانند به حقوق مصرف کنندگان آسيب برسانند.
وي در ادامه افزود: مصرف کنندگان بايد با تشکلهايي که با مجوز کار مي کنند بشناسند به عبارت ديگر تشکلهايي که به رسميت شناخته شده اند و مصرف کنندگان با آنها در ارتباط اند بايد نگراني هاي مصرف کنندگان را انعکاس بدهند تا توليد کنندگان و توزيع کنندگان با استانداردهاي مورد نياز  مردم آشنا باشند.
ابراهيم نکو در ادامه تصريح کرد: اين تشکلها انعکاس دهنده خواسته ها و نيازها و تقاضاهاي مصرف کنندگان هستند و اگر جايي حقوق مصرف کننده ضايع شد اين تشکلها مي‌توانند پيگير مطالبات مصرف کننده باشند ودر نهايت حقوق مصرف کننده را تا قسمتي به آنها برگردانند.
وي در ادامه گفت: تشکل هاي حامي مصرف کنندگان مي توانند نقش بسيار خوبي را در جامعه ايفا کنند و در نهايت حتي مي‌توانند به نفع خود توليد کننده و توزيع کننده نيز باشند چون به هر حال انها همه به واسطه همين تشکلها نيازشناسي و نيازهاي خود را تنظيم و تقويت مي کنند.
وي در ادامه به اين نکته اشاره کرد و در کنار تشکل هاي دولتي بايد تشکل هاي غير دولتي نيز در اين رابطه شکل بگيرد و به مردم معرفي شود.
وي در پايان گفت: به دليل شکل گيري همين تشکل هاي حامي حقوق مصرف کننده است که مي تو اند کشور را به سمت و سوي يک اقتصاد سالم و مستحکم پيش ببرد.