کد خبر: ۴۴۴۰۲۹۲
 		         تاریخ: ۰۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۱
                     
     رشد صنعت "سرامیک" در گرو توسعه "صادرات"
              یک تولیدکننده کاشی و سرامیک گفت: میزان تولید سرامیک در کشور، مازاد نیاز داخل است و توسعه این صنعت به افزایش صادرات نیاز دارد.
           به گزارش خبرنگار
اقتصادي باشگاه خبرنگاران، عباس سمیعی اظهار داشت: سالانه 450 میلیون متر مربع سرامیک در کشور تولید می شود در حالیکه نیاز داخلی به این محصول 340 میلیون متر مربع است.
به گزارش خبرنگار
اقتصادي باشگاه خبرنگاران، عباس سمیعی اظهار داشت: سالانه 450 میلیون متر مربع سرامیک در کشور تولید می شود در حالیکه نیاز داخلی به این محصول 340 میلیون متر مربع است.
وی ادامه داد: این مازاد تولید باید به سایر کشورهای دنیا صادر شود و در غیر اینصورت به تولید داخل صدمه خواهد زد و زمینه ساز کاهش کیفی محصولات می شود.
سمیعی با اشاره به اهمیت تولید صادرات محور کاشی و سرامیک در برندسازی گفت: بین 144 تولید کننده کاشی و سرامیک نزدیک به 10 شرکت تولیدی کاشی وسرامیک محصول با کیفیت تولید می کنند.
وی تصریح کرد: در این شرایط متاسفانه شرکت های تولید کننده محصول غیر کیفی اقدام به صادرات محصول ارزان به کشورهای دیگر مانند عراق، افغانستان نموده اند و این امر سبب شده برند ملی کشور صدمه بیند و ایران سهم  بازار جهانی را به دلیل کیفیت نامناسب کالا از دست داده است.
وي در خصوص برندسازی کالاهای با کیفیت این محصول در کشور افزود: سازمان استاندار باید مانع از تولید محصولات بی کیفیت شده و از صادرات این کالاها ممانعت بعمل آورده و با ایجاد فرصت و تسهیلات به شرکت های تولید کننده کالای مرغوب به عنوان تشویق در برند سازی کاشی و سرامیک تولیدکنندگان را در افزایش سهم صادرات در بازار جهانی، حمایت کند.
انتهاي پيام/