مديريت استراتژيک در زمينه صادرات سبب حضور با اعتماد ايران در بازارهاي جهاني ميشود.
فاطمه آقاميري کارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره استراتژي صادرات در کشور گفت: مديريت استراتژيک در زمينه صادرات سبب حضور با اعتماد ايران در بازارهاي جهاني ميشود.
وي گفت: اصل استراتژي صادرات بر بازاريابي اصولي محصولات استوار است و به همين منظور بايد عواملي را که سبب اين بازاريابي اصولي به ويژه شرکتها مي شود را مديريت کرد.
وي با بيان اينکه تحقيقات بازاريابي در پي شناسايي و گردآوري اطلاعات در راستاي توليد بهينه است ادامه داد: تحقيقات بازاريابي در پي شناسايي و تجزيه و تحليل آن دسته از اطلاعاتي است که به فرصتهاي بهتري در ارائه و عرضه کالا يا خدمات خاصي ميانجامد.
آقاميري با تاکيد بر اينکه اين استراتژي کمک مهمي به شناسايي ضعف هاي صادرات ميکند گفت: اين استراتژي ميتواند سبب شناسايي مشکلات و تهديدات پيش و بازارايابي کالاها و خدمات باشد اما راهکارهاي برون رفت از مشکلات را ارايه دهد.
وي استراتژيهاي صادرات را شامل برخورداري از مزيت نسبي در مسير مبادلات خارجي عنوان کرد و اظهار داشت: استراتژي بايد متناسب با محيط داخلي و خارجي باشد براي اين استراتژي صادر کننده بايد نقاط قوت، ضعف تهديد و فرصت را مورد بررسي قرار دهد.
انتهاي پيام/