محمود محمديان گفت:كار جدي بر روي صنايع دستي ايران در حوزه برندينگ صورت نگرفته است.

دكتر "محمود محمديان" عضو هيئت علمي دانشگاه علامه طباطبايي در گفتگو با خبرنگار حوزه ميراث فرهنگي
باشگاه خبرنگاران گفت: بحث برندينگ در ايران موضوع جديدي بوده صنايع كشورمان بايد پرچمدار برند باشند در صورتيكه تازه به فكر انجام اين كار هستند.
وي افزود: در صنايعدستي در حوزه برندينگ كار جدي در ايران صورت نگرفته اگر يك سازمان در عرصه صادرات و فروش داخلي خود بر روي برند كار نكند توفيق چنداني حاصل نميشود.
"محمديان" تصريح كرد: هنر به دليل آنكه معرف فرهنگ يك كشور بوده و ارزشهاي ملي را مطرح ميكند حتما بايد در دنيا محصولات آن با برند عرضه بشود.
مشاور ارشد برند و تبليغات بيان كرد: در گام اول بايد روي موضوع برند فرهنگسازي شود و كلاسهاي آموزي براي دست اندركاران اين حوزه برگزار شود.
وي اظهار داشت: دولت بايد در رشتههاي مختلف صنايعدستي به هنرمندان براي برندسازي محصولاتشان تسهيلات ارائه دهد.
"محمديان" تصريح كرد: سياستهاي كلاني در رابطه با برندينگ درايران وجود ندارد و دولت بايد سياستهاي خود را در بخش برندسازي مشخص كند.
اين عضو هيئت علمي دانشگاه علامه طباطبايي افزود: در بخش گردشگري نيز هنوز بر روي مباحث پايهاي برند كار نشده و تبليغاتي براي معرفي جاذبههاي ميراثفرهنگي و گردشگري ايران صورت نگرفته است.
محموديان اظهار داشت: در سمينار يك روزه آسيبشناسي خلق برند در ايران كه صبح روز گذشته در برج ميلاد برگزار شد به موضوع برندينگ در ايران پرداخته شد./ص