تجهيز 2هزار کیلومتر راه های شریانی توسط بخش خصوصي/تامین منابع مالی با دریافت عوراض

داود کشاورزیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه منطقی ترین راه جهت تامین منابع مالی دریافت عوارض بیشتر است گفت: کسانی که بيشترين استفاده را از راههاي كشور دارند بايد عوارض بيشتري هم پرداخت كنند كه اين اقدام از طریق مصرف سوخت میسر می شود.

وی ادامه داد: این موضوع تا کنون درحد پیشنهاد بوده ودر کشورهای مختلف انجام می شد این طرح باید در مراجع قانونی پیگیری و پس از تصویب انجام میشود.

کشاورزیان با اشاره به اینکه 10هزار کیلومتر از راه های کشورشریانی هستند افزود: 80درصد از ترافیک و تلفات جاده ای در راههای اصلی رخ می دهد.

معاون وزیر راه وشهرسازی در ادامه اظهار داشت: اولویت فعالیت های راهداری تامین تجهیزات نوین جهت کنترل ترافیک در راه های شریانی است.

رییس سازمان راهداری در ادامه تصریح کرد: 2هزار کیلومتر از راه های شریانی به صورت پایلوت با مشارکت بخش خصوصی تجهیز می شود .

کشاورزیان درادامه افزود: درمرحله مناقصه هستیم و با انتخاب برنده به صورت پایلوت تجهیزات راه ها اجرا می شود.

معاون وزیر وشهرسازی در ادامه خاطر نشان کرد: بعد از اجرای موفق پایلوت تجهیزات نوین راه ها به عنوان اولویت اقدامات انجام می شود.

کشاورزیان در ادامه در خصوص راه های روستایی گفت: راه های روستایی به وسیله ادراه کل راه وشهرسازی استان ها تجهیزمی شود و از سوی دیگرمعاونتی در وزارت راه وشهرسازی قرار دارد که مسئولیت تجیهز راه ها بر عهده این معاونت قرار دارد.

رییس سازمان راهداری در ادامه توضیح داد: اولویت بودجه تامین تجیهزات در جاده های که پر ترافیک قرار دارد راه های فرعی و راه های روستایی در اولویت های بعدی قرار دارد.