اهواز/
درمان آسم و آلرژي با نسخه طب سنتي
به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ دكتر يعقوب زلكي قربان‌پور اظهار داشت: براي انجام حجامت آلرژي، ماده‌اي تهيه مي‌شود كه به آن در اصطلاح شايع، واكسن آلرژي مي‌گوييم.

 

وي درباره چگونگي تهيه واكسن آلرژي توضيح داد: فردي كه مي‌خواهد حجامت آلرژي انجام دهد بايد از تمام موادي كه تغذيه مي‌كند، عطر و ادكلن، موادي كه بو يا گرده دارند و حتي چيزهايي كه اطراف وي پخش هستند مانند پر پرنده، گل و موي گربه نمونه‌‌هايي را از خانه و محل كار خود تهيه كند و با استفاده از اين مواد، حجامت فردي براي آنها انجام مي‌شود. به اين ماده‌ تهيه شده در حجامت آلرژي، آلرژي‌تر يا واكسن آلرژي مي‌گويند.

 

زلكي قربان‌پور افزود: روش حجامت آلرژي به صورتي بسيار خاص و در 5 تا 7 مرحله با دستورهاي ويژه، آلرژي را از بين مي‌برد. در اين روش، آلرژي تا 80 و 90 درصد به طور كامل قطع مي‌شود و اين افراد در سال‌هاي بعد دچار حساسيت‌ها يا مشكلات تنفسي نخواهند شد.

 

وي درباره افرادي كه به طور عمومي دچار آلرژي و مشكلات تنفسي هستند، گفت: افراد بايد از مصرف لبنيات، ترشي، آب سرد و آن‌چه كه در آن يخ مي‌اندازند مانند نوشابه و ماءالشعير خودداري كنند زيرا اين خوراكي‌ها حمله آلرژي را تشديد و يا فرد را مستعد به آن مي‌كنند.

 

اين پژوهشگر طب سنتي توصيه كرد: افرادي كه دچار آلرژي و مشكلات تنفسي هستند بايد آب داغ و عسل و همچنين آب آشاميدني خنك مصرف كنند. همچنين هر شب بخور آب جوش خالي مصرف كنند؛ به خصوص هنگامي كه دچار حمله آسم يا آلرژي مي‌شوند.

 

زلكي قربان‌پور عنوان كرد: افرادي كه آسم و آلرژي دارند هميشه بايد مواظب معده و كار كردن شكم خود باشند و اگر اختلالي در معده يا كار كردن شكم پيدا شود بايد به سرعت آن را درمان كنند. در طب سنتي گفته مي‌شود كه يبوست عامل همه بيماري‌ها است و در همين راستا، افرادي كه آلرژي و حساسيت دارند و ضمن آن، دچار مشكل معده و يبوست نيز هستند، بايد به درمان آن توجه كنند. در واقع در كنترل بيماري آسم و آلرژي، سلامت سيستم گوارش نيز بايد لحاظ شود./س