به لحاظ علمی از چشم انداز 1404 فاصله زیادی داریم/پژوهشگران به دنبال تعدد مقالات اند نه کیفیت مقالات
مهمترین چالش در حوزه آموزش نداشتن یک نقشه جامع است گرچه سند علمی کشور در حال تبیین است اما هنوز تا نهایی شدن فاصله زیاد دارد.

جعفری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: سند علمی کشور هنوز نهایی نشده است و با اینکه سعی شده در راستای چشم انداز 1404 گام برداشته شود اما با این چشم انداز به لحاظ علمی و منطقی فاصله زیادی داریم.
وی گفت: یکی از چالشهای مهم علمی در این زمینه پرورش بخش تئوری و نظریه پردازی است که در این مقدار بسیار پیش رفته ام اما از لحاظ کاربردی و صنعتی شدن فاصله زیادی با استانداردهای جهانی داریم.
وی تصریح کرد: اگر در بخش تئوری 11 برابر رشد داشته ایم به جرات میتوان گفت که در بخش علمی و صنعتی رشدی نداشته ایم و در واقع امیدی به دستیابی به چشم انداز 1404 نخواهیم داشت.
وی با بیان اینکه پژوهشگران و محققان ما بیشتر آمار محورند خاطر نشان کرد: پژوهش های آماری و کمی موجب دور افتادن از کیفیت و استانداردهای علمی شده است و آنچه از مقالات پژوهشگران در مجلات به چاپ میرسد کاربردی ندارد.
انتهای پیام/