در این جشنواره معیار انتخاب بازیها و آثار برگزیده، خلاقیت و نوآوری است، همان چیزی که یک بازی مستقل باید داشته باشد. امتیاز داوران بعد از اتمام زمان فراخوان، در صفحه بازیها قرار داده میشود و همچنین نظرات آنها را نیز میتوانید مشاهده کنید.
به گزارش دریچه فناوری اطلاعات به نقل از جشنواره بازیسازان مستقل ایران؛ یکی از اقدامات ما برای طرح جامع ساماندهی بازیسازان مستقل ایران است، امید است تا پایان سال 93 کلیه بخشها اجرا شود.
فقط بازیسازان مستقل که از هیچ نهادی حمایتی دریافت نکرده اند میتوانند وارد شوند! شرط اصلی شرکت در جشنواره همین است! در این جشنواره معیار انتخاب بازیها و آثار برگزیده، خلاقیت و نوآوری است، همان چیزی که یک بازی مستقل باید داشته باشد. امتیاز داوران بعد از اتمام زمان فراخوان، در صفحه بازیها قرار داده میشود و همچنین نظرات آنها را نیز میتوانید مشاهده کنید. امتیاز و نظر کاربران بنا به سلیقه شخصی آنهاست و هیچ اعتراضی بر آن وارد نیست. دبیرخانه جشنواره از کاربران خواهشمند است تا منصفانه به بازیها امتیازدهی کنید. و اما بخشهای جشنواره:
بخش اصلی - بازی(رایانه شخصی، موبایل، تحت وب):
بهترین بازی مستقل سال
طراحی هنری برتر
صدا و موسیقی برتر
طراحی بازی برتر
فناوری برتر
برترین نوآوری و ایده
برترین بازی منتخب مردمی
بخشهای جنبی:
طراحی کاراکتر
بازی نامه
مقالات:
|
بازیهای رایانهای
به عنوان ابزاری هنری - فنی به عنوان یک رسانه نوین شناخته می شود. هرگاه به
یاری زبان، مفاهیم فلسفی، منطق، و علم امکان انتقال رویداد یا تجربهای انسانی
وجود نداشته باشد به هنر پناه میبریم بازی رایانهای
به عنوان یک ابزار هنری این قابلیت
را دارد که بدون استفاده از زبانی خاص احساس را انتقال دهد و دلیل این امر شهود
و مکاشفهای است که در آن نهفته است.
|
-1بازیهای
رایانه ای، فرهنگ و رسانه
|
|
در این بخش، ارتباط
بازیهای رایانهای با موضوعاتی از قبیل پیشگیری و درمان اختلالات گفتاری،
شنیداری و دیداری، فرآیند مدیریت درمان و
خودمراقبتی، اختلالات و بیماریهای ذهنی، روانی و رفتاری، بیماریهای واگیر
و غیر واگیر، اثرات متابولیسمی بازیهای رایانهای، معلولیت
و ناتوانی حرکتی، بیماریهای ناشی از کار و سایر موضوعات مرتبط به بوته
نقد و چالش گذاشته میشود.
|
-2 بازیهای
رایانه ای و سلامت
|
|
در این بخش به
ارتباط بازیهای رایانهای با موضوعاتی از قبیل آموزش قوانین ومقررات، آموزش
علوم و هنر، آموزش مقابله با حوادث و بلایا
و موقعیتهای ناشناخته، آموزش مهارتهای زندگی، تسهیل و تسریع آموزش و یادگیری
(آموزش مجازی و ابزارهای کمک درسی) و سایر مباحث مرتبط به فرآیند یادگیری-یاددهی
پرداخته می شود.
|
-3بازیهای
رایانه ای و آموزش و یادگیری
|
|
در این بخش اساساً
به موضوع تعامل انسان با رایانه (Human Computer Interaction) پرداخته می شود که شامل گستره وسیعی از موضوعات مرتبط با
بازیهای رایانهای است از قبیل: بهینه سازی الگوریتمها و کدهای موتورهای بازیسازی،
مباحث بهینهسازی طراحی بازی، فناوریهای نوین مانندKinect ، کاربرد علوم شناختی در طراحی بازیهای رایانهای و غیره.
|
-4بازیهای
رایانه ای و فناوریهای نوین
|
|
در این بخش هرگونه موضوعی
که جزو چهار محور فوق نبوده است
مورد بحث قرار می گیرد.
|
-5 موضوعات
آزاد و مرتبط
|
شرایط و نحوه برگزاری:
شرکت کننده در وبسایت جشنواره ثبت نام میکند و یک پنل در اختیارش قرار می گیرد که میتواند اثر خودش را بارگذاری کند. برای هر اثر صفحه ای جداگانه ایجاد میشود که توضیحات اثر + فیلم + تصاویر قرار داده میشود و امتیازات و نظرات داوران قابل مشاهده است و همچنین کاربران دیگر میتوانند امتیازدهی و نظرات جداگانه ارسال کنند. دبیرخانه جشنواره این اختیار را خواهد داشت تا اطلاعات کلیه آثار را به صورت بانکهای اطلاعاتی در قالب سی دی و یا مجله چاپی منتشر کند.
آخرین مهلت ارسال آثار تا 30 فروردین 1393 بوده و
اختتامیه مرداد ماه 1393 در تهران برگزار خواهد شد
جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت جشنواره به
نشانی www.igdf.ir مراجعه کنید