معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی/
پاسخ به شکایت مسافران قطار از طریق تماس تلفنی با 5149/ تا تابستان افزایش قیمت نداریم
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛سید محمد راشدی معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی درباره سیستم های خنک کنند قطارهای مسافربری گفت : سیستم خنک کننده قطار ها یک سیستم مرکزی نیست که در همه قطار ها باشد بلکه سیستم خنک کننده هر واگنی از هم جداست و ممکن است در یکی از واگن های قطار برای سیستم تهویه مشکلی پیش آمده باشد .
 
وی افزود : مسافرین محترم می توانند در صورت بروز مشکل خاصی در قطار به مرکز اطلاع رسانی و رسیدگی به شکایات با شماره ۵۱۴۹ در تهران و در شهرستان ها با شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند و گزارش مشکل را بدهند تا ما سریعا رسیدگی کنیم .
 
معاون مسافری راه‌آهن درباره کاهش زمان سیر قطار های تهران – مشهد گفت : در چند ماه گذشته سیر هشت تا از قطار های تهران – مشهد با افزایش سرعتشان به ۱۴۰ کیلومتر به دو ساعت و نیم کاهش دادیم که در نتیجه این قطار ها حدود نه ساعت و نیم به مقصد می رسند
 
وی با بیان اینکه اگر استثناء در قطاری خرابی دیزل اتفاق بیفتد ، افزود : در این مواقع برای احترام به حقوق مسافر و رعایت حقوق شهروندی اگر قطاری سه ساعت تاخیر کند ، ۵۰ درصد پول مسافر را در هر مسیری که باشد پرداخت می کنیم
 
راشدی در پایان گفت : ما در این ایام افزایش قیمت نداشتیم و تا تابستان هم افزایش قیمت نداریم و همه شرکت ها درسیستم های فروش بین ۱۰ تا ۳۰ درصد در روز های مختلف به صورت شناور تخفیف می دهند .

منبع:تابش کوثر