مدیرکل رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت خبر داد
نظارت بر گرانفروشی‌ها و تخلفات اصناف با سامانه 124
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا، اسماعیل قاسمی رسیدگی به شکایات مردمی ازواحدهای تجاری را از وظایف بسیار مهم این سازمان دانست و اظهار داشت: در گذشته مردم نمی توانستند شکایتهای خود را با مسئولان درمیان بگذارند و رسیدگی به شکایات مردم بصورت فوریتی نبود که برهمین اساس تصمیم گرفته شد بعنوان پل ارتباطی بین مسئولین و مردم با راه اندازی سامانه 124 ، رسیدگی به مشکلات آنان بصورت شبانه روزی و بصورت فوریت در دستور کار قرار بگیرد.

وی در خصوص بهره گیری از مشارکتهای مردمی اعلام داشت : هیچ پایگاه آماری و نیروی کارشناسی بهتر و سریعتر از 75 میلیون جمعیت مصرف کننده کشور که در تمام ساعات شبانه روز و در تمام نقاط کشور حضور دارند ، نمی تواند عمل نماید.

قاسمی با اشاره به ستادهای خبری مستقر در مراکز استانها و شهرستانهای تابعه کشور ادامه داد: این سازمان تا حد امکان از این پتانسیل عظیم اطلاعاتی استفاده کرده و گزارشهای آن را بصورت مرتب و متناوب به اطلاع مسئولین برنامه ریز و سیاستگذار وزارت صنعت ، معدن و تجارت می رساند.وی با اشاره به اهمیت آشنایی مردم به حقوق خود اضافه کرد : در چهار ماهه اول سال جاری نزدیک به 105 هزار مورد شکایت از مردم اخد شده که 104 هزار و 580 مورد آن قابل پیگیری و بقیه غیرقابل پیگیری بوده است.

قاسمی 70 درصد از شکایات دریافتی را بصورت تلفنی ، 10 درصد حضوری و 20 درصد دیگر را کتبی عنوان کرد و افزود : از مجموع شکایات قابل پیگیری 40 درصد متخلف و 60 درصد غیرمتخلف تشخیص داده شد.

وی تصریح کرد : از مجموع شکایات دریافتی 83 درصد به بخش کالا و 17 درصد دیگر مربوط به بخش خدمات است.

وی با اعلام این مطلب که مردم از هر نقطه از کشور و در هرجایی که به تلفن دسترسی داشته باشند می‌توانند گزارش خود را اعلام کنند ، یادآور شد: بررسیهای بعمل آمده نشانگر آن است که گرانفروشی با 79 درصد ، کم فروشی با 9 درصد و عدم درج قیمت با 4 درصد بیشترین سهم تخلفات را در این مدت به خود اختصاص داده اند.
 
انتهای پیام/