به همت جهاد دانشگاهی استان البرز؛
فصلنامه علمی - تخصصی روان‌شناسی مثبت رونمایی شد
به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، مهشید منزوی، معاون پژوهشی این واحد در مراسم رونمایی از فصلنامه علمی - تخصصی روان‌شناسی مثبت که ظهر امروز (۲۵ شهریور)، در ساختمان جهاد دانشگاهی البرز با حضور مسئولین استانی برگزار شد، گفت: روان‌شناسی مثبت‌گرا به عنوان یک رویکرد جدید در روان‌شناسی، به جای تمرکز بر عواطف منفی و نقاط ضعف انسان به مطالعه علمی هیجان‌های مثبت و توانمندی‌های انسان پرداخته و به دنبال یک زندگی کامل برای افراد است. 
وی افزود: این رویکرد از منظری مثبت‌گرایانه، به جای درمان نواقص و اختلالات با ارتقای احساس ذهنی بهزیستی و شادمانی، سروکار دارد. 

منزوی خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر حوزه روان‌شناسی مثبت، نظر بسیاری از محققان و پژوهشگران را در کشور ما نیز به خود جلب کرده و پژوهش‌های بسیاری نیز در این حوزه انجام شده است. در همین راستا معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی با چاپ و نشر این مجله تخصصی، منبع موثقی را برای پژوهشگران این حوزه تدوین نموده است. 

وی با اشاره به عناوین مقالات اولین شماره از فصلنامه علمی - تخصصی روان‌شناسی مثبت تصریح کرد: «شادکامی و ویژگی‌های جمعیت‌شناختی موثر بر آن در ایثارگران»، «اعتباریابی و رواسازی نسخه فارسی مقیاس مدلیE – Q))، «اثربخشی مهارت‌های تاب‌آوری در رشد تاب‌آوری، کیفیت زندگی و کاهش تعارضات زوجین»، «تأثیر ادارک از سبک والدگری بر میزان سرسختی دانش آموزان پسر»، «مدل‌یابی علّی میان مبادله رهبر - عضو»، «هوش هیجانی و هیجان‌خواهی در دختران فراری و غیر فراری» و «بررسی تاثیر بازی درمانی در پیشرفت آموزشی معلولین ذهنی آموزش پذیر»، عناوین مقالات این شماره از فصلنامه است. 

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز در پایان گفت: استادان، پژوهشگران، دانشجویان و سایر علاقه‌مندان این حوزه می‌توانند مقالات خود را به پست الکترونیکی res. alborz@acecr. ac. ir ارسال نمایند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱۸۸۸۳۱۹۷۶ تماس حاصل نمایند.


انتهای پیام/