به همت مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران
نخستین جشنواره رسانه های شهری برگزار می شود
 
به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، در سپهر ارتباطی، توسعه تفکر خدمت رسانی به مردم با همراهی و پویایی رسانه ها محقق می شود و رسانه ها با کمک به ارتقای سطح زندگی شهروندان و زیست شهری، «شهر انسان محور» را که در آن ارزش های الهی-انسانی بر نگرش های مادی ارجح است، را شکل می دهند. 

نخستین جشنواره رسانه های شهری با هدف تقویت زمينه‌های اطلاع‌رساني مناسب براي افزايش كيفيت مديريت و خدمات شهری، ارتقاء زيست شهری و تبیین سبک زندگی بر پایه ارزش های اسلامی – ایرانی در محورهاي موضوعي الف) شهر و فرهنگ(شامل: زیست شهری، سبک زندگی، اخلاق و حقوق شهروندی و شهر و نشان های فرهنگ ایرانی- اسلامی) و ب) شهر و خدمات شهری(شامل: حمل و نقل عمومی، ارتقای فرهنگ بهداشت اجتماعی (کاهش پسماند، و تفکیک زباله از مبدا) و کاهش آلودگی هوا) برگزار می شود.

 قالب های آثار قابل ارائه جشنواره شامل موارد زیر است:

الف) مطبوعات (روزنامه ها، مجلات، نشریات علمی - تخصصی و ویژه نامه ها)
1- خبر
2- گزارش
3- گفت وگو  
4- مقاله
5- يادداشت و سرمقاله  
ب) خبرگزاری ها و سایت های خبری – تحلیلی:
1- خبر
2-گزارش
3-گفت و گو  
4-یادداشت
5-یامک خبری
ج) رسانه‌هاي شنيداري:
1- برنامه های رادیویی (مستند، مجله¬ای و گفتگومحور)
2- گزارش  
3- آنونس (تبلیغ)
د) رسانه‌هاي ديداري:
1- برنامه های تلویزیونی (مستند، مجله ای و گفتگومحور)
2- گزارش
3- نماهنگ و تیزر
هـ) هنرهای رسانه ای
1- عکس
2- کاریکاتور
3- داده نما (اینفوگرافی)
و) طنز شهری
ی) بخش ويژه: نشان میلاد
جایزه ویژه جشنواره با عنوان «نشان میلاد» به بهترین اثر رسانه ای با موضوع «تهران و مدیریت جهادی» تعلق خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش مقررات جشنواره به شرح  زیر است:
1- آثاري مي‌توانند در جشنواره شركت كنند كه از تاريخ 01/8/92 تا 20/11/93 توليد شده باشند.  
2- تکمیل فرم ثبت نام در سامانه جشنواره یا ارسال به نشانی الکترونیکیurban media festeval@tehran.irبراي هر شرکت کننده الزامي ا‌ست.

3- هر شركت‌كننده مي‌توانند 3 اثر را به سامانه جشنواره ارسال کند.

4- پس از داوری مقدماتی، آثار راه یافته به جشنواره در سامانه جشنواره اعلام خواهد شد. 

5- به همراه آثار مكتوب، ارسال فایل آن به صورت word وpdf الزامي است.

6- فایل های عكس، كاريكاتور و داده نما با پسوندtiff يا jpg و با وضوح 300 dpi و حداقل در ابعاد 25 × 20 در سامانه بارگزاری شود. پس از اعلام راه یابی به جشنواره، ارائه نسخه اصل و چاپی اثر ضروری است.

7- اصل آثار مطبوعاتی مورد قبول است و در صورت نبود آن كپي اثر با تأييد و مهر رسمي روزنامه و امضا مورد تأييد است. آثار مربوطه به خبرگزاريها نيز بايد با تأييد بالاترين مقام خبرگزاري ارسال شود.

8- برای آثار بدون نام صاحب اثر يا آثاری که با نام مستعار چاپ شده باشد در مرحله نهايي داوري نيازمند تأييد مدير مسئول شبکه ، نشريه يا خبرگزاري است.

9- نسخه با کیفیت آثار صوتی و تصویری بایستی بر روی لوح فشرده، به نشانی دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

10- آثار ارسالی به جشنواره عودت داده نخواهد شد.

گفتنی است ،علاقه مندان می توانند آثار خود را به نشانی الکترونیکی urbanmediafesteval@tehran.ir ارسال کنند.

انتهای پیام/