یک منبع آگاه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
درایت و هوشیاری ظریف مانع اجرای سناریوی مغرضانه در وین شد
به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران از وین، یک مقام آگاه درباره دلایل لغو سفر محمد جواد ظریف به تهران در طول مذاکرات وین ٨ گفت: درایت و هوشیاری دکتر ظریف مانع اجرای سناریوی ساختگی و مغرضانه شد.

وی افزود: تصمیم دکتر ظریف برای انجام سفر به تهران جهت پاره ای مذاکرات و مشورتها قطعی و البته طبیعی بود و مقدمات سفر ایشان نیز فراهم شده بود.
 
این منبع آگاه تصریح کرد: در همان ساعات، اخبار و تحلیلهایی در رسانه های خارجی مطرح شدمبنی بر اینکه دکتر ظریف حامل طرحها و پیشنهاداتی است که قصد دارد آن را با مسوولان عالی رتبه نظام وشخص مقام معظم رهبری در میان گذارد.
 
وی تاکید کرد: در این میان دو نکته حائز اهمیت بود، اولا طرح و پیشنهاد مشخصی که ارزش انتقال به مرکز را داشته باشد از طرف مقابل دریافت نشده بود و ثانیا این خبر سازی بدان معنا بود که چنانچه ظریف به تهران باز گردد و مذاکرات همچنان متوقف و یا به شکست انجامد مقصر رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران قلمداد شود.
 
این منبع آگاه اظهار داشت: هوشیاری و درایت دکتر ظریف مانع اجرای این سناریو ساختگی ومغرضانه شد و وی راسا تصمیم گرفت اصل این سفر را لغو کند تا مبادا طراحان آن به ذره ای از نیات خود دست یابند.

شایان ذکر است؛ روز گذشته پس از برگزاری چندین دور مذاکرات سخت و فشرده میان ایران و 1+5 طرفین توافق ژنو را برای 7 ماه دیگر تمدید کردند.

همچنین ظریف با تاکید بر این موضوع که همه تحریم‌های ظالمانه‌ علیه مردم ایران رفع خواهند شد گفت: برنامه‌ هسته‌ای ایران به صورت عادی ادامه پیدا خواهد کرد، امروز می‌توان همه ما راه‌حل‌های ممکن را به صورت واضح، گرچه با برخی اختلاف‌نظرها تصور کنیم.

سیدعباس عراقچی نیز در برنامه گفتگوی ویژه خبری شب گذشته  اظهار داشت: مذاکرات آینده پس از یک استراحت یک هفته‌ای بلافاصله شروع خواهد شد، قرار بر این است که جلسات بعدی در ماه دسامبر و در یک دوره دیگر مذاکراتی ادامه پیدا کند که در کنار آن جلسات کارشناسی و جلسات معاونین وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/