نبود نظارت بر قیمت گذاری خودروهای وارداتی/اگر واردات انحصاری بود شرایط بهتر می شد
نبود نظارت بر قیمت گذاری خودروهای وارداتی و بهتر شدن شرایط با انحصاری شدن واردات از مهمترین رویدادهای حوزه تجارت در هفته گذشته است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،نبود نظارت بر قیمت گذاری خودروهای وارداتی و بهتر شدن شرایط با انحصاری شدن واردات از مهمترین رویدادهای حوزه تجارت در هفته گذشته است.
قاسمیان
دریافت هشت درصد ارزش افزوده و همچنین مالیات غیرکارشناسی شده را از جمله
مشکلات صنف نمایشگاهداران اتومبیل عنوان کرد و گفت: انتظار ما این است که
دریافت مالیات از این صنف به صورت کارشناسی شده و به حق باشد.
تقوی
گفت: نظارت از دیدگاه سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان در بحث
وجود کالا، تأمین و قیمت است البته ما به همه گلایهها و شکایتهای
مصرفکنندگان رسیدگی میکنیم اما پیگیری از حوزه نظارت سازمانهای متولی
انجام میشود.
رییس
اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه الزامی در حذف کارت بازرگانی نیست گفت:
اتاق بازرگانی اصلاحاتی را برای جلوگیری از سوء استفاده برخی افراد در
دستور کار خود قرارداده است.
رییس
سازمان توسعه و تجارت در پاسخ به این سوال که گفته میشود واردات برخی
کالاها به کشور انحصاری است گفت: اگر انحصار در واردات برخی کالاها بود
وضعیت ما بهتر میشد.
صادرکنندگان
مصنوعات طلا، نقره و پلاتین میتوانند از محل واردات شمش استاندارد، بدون
سپردن تعهد یا تضمین و با دریافت مجوز از بانک مرکزی مصنوعات فلزی گرانبها
را صادر کنند.
گمرک
ایران در بخشنامه ای به گمرکات اجرایی ابلاغ کرد: ترخيص كليه كالاهاي
وارداتي اظهار شده به گمرك منوط به ورود و ثبت اطلاعات ارزش در سيستم
متمركز ارزش خواهد بود.
صادقی
گفت: با اقدامات انجام شده و همچنین راه اندازی کامل پنجره واحد فرامرزی
تا پایان سال تسهیلات خوبی در بخش تجارت خارجی از لحاظ سهولت در کاهش زمان
انجام کار و هزینه انجام امور صادر کنندگان و واردکنندگان را شاهد خواهیم
بود.
کرباسیان
با اشاره به اینکه هر تصمیمی که در مورد خودروهای با حجم موتور بیش از
2500 سی سی گرفته شده باید اجرایی شود، گفت: بر اساس تصمیمات گرفته شده
صاحبان خودروهایی با حجم موتور بیش از 2500 سیسی حق ورود این خودروها را
به کشور ندارند.