«نیو ایسترن اوت لوک» گزارش می‌دهد:
الیگارشی‌های تشنه‌ی قدرت غربی در منطقه چه می‌کنند؟/ از انقلاب رنگی و واکسیناسیون با داروهای سمی تا جنگ نفتی علیه روسیه
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، واقعیت امر این است که وضعیت كنونی، "بی نظمی" تلقی می‌گردد . تمام این برنامه‌ها به خاطر دست و پا زدن غرب و تلاش آن برای حفظ قدرت در حال فرسایش خود در جهان است . غرب و تشنگان قدرت آن به لحاظ رفتاری در چند ماه اخیر برای پیشبرد برنامه‌های تبلیغاتی خود، واقعا به طور مضحكی رفتار كرده‌اند: اولین اشتباه این بود كه ، الیگارشی‌های ثروتمند و معتاد به قدرت ، از طریق شبکه‌های نئو محافظه کار خود در وزارت امور خارجه ایالات متحده و سازمان سیا ، ابلهانه تحولات سیاسی اخیر در جهان عرب موسوم به «بهار عربی» را آغاز كردند . این حركت از کشور تونس و در دسامبر 2010 آغاز شد . نئو محافظه كاران عمدتا مصر را بواسطه تلاش احمقانه خود در تعامل با اخوان المسلمین از دست دادند .


سپس جنگ آنها در لیبی ، و تبلیغات توخالی برقراری "دموکراسی" و انقلاب رنگی درست جواب نداد ، آنها قذافی ، با ثبات‌ترین و مرفه‌ترین سلطنت قبیله‌ای آفریقا را بمباران كردند و بی نظمی را در منطقه برقرار ساختند .


سپس همین گروه الیگارشی احمق ، تحت تاثیر توصیه‌های مسخره اتاق فكرهای نئو محافظه كار و نئو محافظه كاران دولت اوباما ، مانند مشاور امنیت ملی سوزان رایس ، در ژانویه 2012 از لیبی مستقیما به سوریهتغییر جهت دادند . 

آنها تلاش زیادی برای تکرار سناریوی شکست قذافی در سوریه داشتند . تنها مشكل آنها در سوریه این بود كه این طرح مخاطرات جهانی و متفاوت‌تر از لیبی داشت . مسائل امنیت ملی روسیه ، منافع ایران و به طور غیرمستقیم ، منافع چین در مورد سوریه مطرح است . امروز ، نزدیک به سه سال از سناریوی سوریه می‌گذرد ، با وجود تلاش‌های سازمان سیا و موساد به استفاده و ایجاد نیروی نیابتی داعش، پس از شکست مفتضحانه آمریكا در عراق و افغانستان و هدر رفتن تریلیون‌ها دلار مالیات مردم آمریکا و زندگی سربازان آمریکایی ، اکنون بشار اسد در قدرت باقی مانده است . 


مرگ و نابودی ، دستاورد الیگارشی غربی در منطقه بوده است . اما اقلیت حاکم و شریکان در جرم و جنایت آنان ، همچون نتانیاهو ، پسر کم محترم بروکلین ، هنوز نمی‌دانند از سوریه چه می‌خواهند! .

اخیرا ، آنها تلاش داشتند افكار عمومی جهان را با واکسیناسیون دسته جمعی تست نشده ، و به احتمال زیاد داروهای سمی برای توجیه جنگ اوباما علیه ابولا ، همراه كنند . دکتر مارگارت چان ، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی ، با سابقه بد در ماجرای آنفولانزای خوکی ، تلاش داشت اینبار هم اظهارات وحشتناکی درباره ابولا داشته باشد ، اما هیچ کس توجه‌ای به آن نكرد .


نئو محافظه كاران ، ویکتوریا نولند را در وزارت امور خارجه همراه با دروغگوهای مستند مدیر سازمان سیا جان برنان ، وارد بازی "اوكراین" كردند تا اهداف جهانی خود را پیاده سازند . امید آن‌ها ، تحریك پوتین و روس‌ها و حمله به اوکراین به عنوان جنگ داخلی علیه قوم روسی زبان در شرق اوکراین ، با هدف قرار دادن زنان ، سالمندان و کودکان بود .

پس از كودتای اوكراین و ماجرای همه‌پرسی در این كشور (شرق) موافقت نامه استراتژیک روسیه با چین برای انرژی و همکاری‌های نظامی ، با هند ، برزیل ، معادلات را پیچیده‌تر كرد .

سپس الیگارشی، سناریوی دموکراسی در هنگ کنگ را برای گسترش بی‌نظمی در چین كه از نظم نوین جهانی و دستور كار الیگارشی مستقل شده بود ، کلید زدند . 


***  عربستان سعودی قدیمی در مقابل عربستان سعودی جدید
در حال حاضر ، الیگارشی مسخره آمریکایی توسط دیوید راکفلر ، و استراتژی "سلاح فوق العاده" علیه روسیه - جنگ كاهش قیمت نفت برای ضربه زدن به پوتین – را مطرح کرده است . این استراتژی توسط نئومحافظه‌كار وزارت خزانه داری آمریکا دیوید کوهن ، که عنوان درست وی معاون وزیر برای تروریسم و اطلاعات مالی است ، حمایت می‎شود .


وزارت امور خارجه آمریکا ، و شخص جان کری نیز در سپتامبر با تکرار عملیات 1986 وزارت امور خارجه - عربستان برای سقوط روسیه با كمك عربستان سعودی برای كاهش قیمت جهانی نفت ، وارد عمل شدند . 


روند سقوط نفت تاکنون به لحاظ فنی بی عیب و نقص بوده است . قیمت نفت به طور متوسط از ماه سپتامبر حدود 30٪ تنزل پیدا کرده است . تنها مشکل این است که الیگارشی تشنه قدرت و اتاق فكر نئو محافظه كار ، با این روند ، شركت نفتی شیل را در آستانه ورشكستگی قرار خواهند داد . 

در چند سال گذشته ، دولت ایالات متحده در شیل سرمایه‌گذاری كرده است . این امر تصمیم‌گیری‌های سیاست خارجی ایالات متحده را شكل داده است ، در این مدت آمریكا با افزایش تولید نفت و تبدیل شدن به بزرگترین تولید كننده نفت جهانی ، به عبارتی عربستان جدید در بازار جهانی نفت نام گرفته است .

اما اكنون چاقوی این سیاست نفتی ، برعكس جواب داده است . طرح عربستانی جان کری ، نه تنها تاكنون روسیه را به زانو نیاورده است ، بلكه در انجام آن با مشاركت عوامل سعودی موفق نبوده است . اكنون این طرح توسط عربستان سعودی ، برای فلج كردن نفت شیل و آمریكا نیز استفاده شده است . سعودی‌ها ، براساس گزارش نشست اخیر اوپک ، می‌خواهند حباب ایالات متحده و شیل را به منظور كنترل مجدد خود بر بازارهای نفت جهانی ، بتركانند . 

در جلسه اوپک عربستان سعودی از پذیرش درخواست‌های مختلف برای متوقف كردن سقوط قیمت نفت خودداری كرد (نوامبر) . پس از آن قیمت معامله شده برای نفت خام شیل ، غرب تگزاس ، زیر 66 $ در هر بشکه ، سقوط كرد . افزایش شدید قیمت نفت شیل در سه سال گذشته ، خود اهرم قوی و نقش آفرینی برای ایالات متحده محسوب می‌شد (سابق برای عربستان) . این بدان معنا بود که اگر واشنگتن قیمت جهانی نفت را بخواهد بیش از حد بالا ببرد ، می توانستند میزان تولید را كاهش دهد . اگر قیمت بیش از حد پایین بود ، می‌توانستند میزان عرضه محدود كنند .

این نقش را اعضای خانواده سلطنتی عربستان نمی‌پسندیدند (برای آمریكا) . زمانی که کری در ماه سپتامبر گذشته به پادشاه عربستان سعودی ، با حضور شاهزاده بندر ، پیشنهاد داد که عربستان سعودی به واشنگتن كمك كند تا با كاهش قیمت نفت ، درآمد نفتی روسیه را متضرر كنند ، ملک عبدالله و بندر با خوشحالی موافقت کردند . در حال حاضر به نظر می‌رسد تمرکز عربستان بیشتر از صدمه زدن به روسیه باشد ، یعنی از راه برداشتن شركت شیل !!. قیمت نفت شیل در مقایسه با نفت‌های معمولی ، غیر متعارف و گران قیمت‌تر است.


قیمت پایدار بالای 100 دلار در هر بشکه در پنج سال گذشته برای شیل سودآور بود . در سال 2014 و برآورد 2015 ، نفت شیل ، 2 میلیون بشکه تولید نفت داخلی آمریكا را بر عهده خواهد داشت . با این حال ، نفت شیل ، بر خلاف متعارف ، به یک افزایش سرمایه گذاری برای حفر چاه و رقابت در بازار جهانی نیاز دارد . با روند كاهشی قیمت جهانی نفت و با توجه به هزینه بالای تولید نفت شیل ، قیمت زیر 80 دلار برای این شركت مشكل‌ساز است و اولین تاثیر آن كاهش فعالیت‌های حفر چاه خواهد بود و پیامدهای بعدی!! . 

در فصل بهار ، انتظار می‌رود شرکت‌های متعدد نفت شیل آمریکا با موضوع ورشكستگی جدی مواجه شوند .

در سال 1986 واشنگتن و عربستان سعودی یک عملیات فروپاشی قیمت را مشترکا انجام دادند ، اما اكنون به آن اندازه وضعیت قیمت و کشورهای هدف در بحران قرار نگرفته‌اند . 


آلکسی یولیكایف وزیر توسعه اقتصادی روسیه پس از نشست وزرای اوپک در مصاحبه با شبکه خبری آر تی گفته است :
 "روسیه قیمت نفت خود برای بودجه 2015 خود را از 100 دلار به 80 دلار در هر بشکه کاهش داده است . به گفته وی قیمت پایین نفت اقتصاد روسیه را شدیدا متاثر نخواهد كرد ". 




انتهای پیام./.