ایدنی گفت: شکایات تعرفهای در سامانه ۱۶۹۰ توسط ستاد کارشناسی که در هر استان مستقر است مورد بررسی قرار میگیرد و همزمان با ثبت شکایت، کد رهگیری هم به شاکیان داده میشود، ضمن اینکه داشتن اسناد کافی برای پیگیری شکایت الزامی است.

دکتر اسماعیل ایدنی رئیس شورای عالی نظام پزشکی در گفتگو با
خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: پس از ثبت شکایات تعرفهای در سامانه تلفنی ۱۶۹۰ و با گذشت ۴۸ ساعت از دادن کد رهگیری به شاکیان از طرف ستاد کشوری بررسی شکایت تعرفهای به شاکی اطلاع داده میشود که به ستاد کارشناسی استانی خود مراجعه کنند و آن زمان فرد با مدارک و مستندات خود مراجعه میکند.
وی افزود: بعضی شکایات قابل پیشگیری نیست به عنوان مثال فرد نام و مشخصات خود را کامل اعلام نکرده است و یا از تخلفی که ادعا دارد صورت گرفته، مدارکی در دست ندارد و از آنجایی که قرار است بر ادعاها، کار حقوقی انجام گیرد، بنابراین مستندات بسیار اهمیت دارد.
دکتر ایدنی گفت: مستندات فرد توسط کمیته کارشناسی مورد بررسی قرار میگیرد و سپس به کمیته استانی ارجاع داده میشود که اعضای این کمیته شامل رئیس نظام پزشکی، معاون درمان، رئیس دانشگاه، رئیس تعزیرات و دادستان نظام پزشکی است که پرونده مجددا مورد بررسی قرار میگیرد و در صورت احراز تخلف تعرفهای، پرونده به کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات و هم به هیئت نظارت بر تخلفات پزشکی وزارت بهداشت جهت رسیدگی، ارجاع داده میشود.
انتهای پیام/