رئیس شورای عالی نظام پزشکی:
طرح شکایت در سامانه ۱۶۹۰ باید مستند باشد/ فقط شکایات با شاکی مشخص پیگیری می‌شود
دکتر اسماعیل ایدنی رئیس شورای عالی نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: پس از ثبت شکایات تعرفه‌ای در سامانه تلفنی ۱۶۹۰ و با گذشت ۴۸ ساعت از دادن کد رهگیری به شاکیان از طرف ستاد کشوری بررسی شکایت تعرفه‌ای به شاکی اطلاع داده می‌شود که به ستاد کار‌شناسی استانی خود مراجعه کنند و آن زمان فرد با مدارک و مستندات خود مراجعه می‌کند. 

وی افزود: بعضی شکایات قابل پیشگیری نیست به عنوان مثال فرد نام و مشخصات خود را کامل اعلام نکرده است و یا از تخلفی که ادعا دارد صورت گرفته، مدارکی در دست ندارد و از آنجایی که قرار است بر ادعا‌ها، کار حقوقی انجام گیرد، بنابراین مستندات بسیار اهمیت دارد. 

دکتر ایدنی گفت: مستندات فرد توسط کمیته کار‌شناسی مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس به کمیته استانی ارجاع داده می‌شود که اعضای این کمیته شامل رئیس نظام پزشکی، معاون درمان، رئیس دانشگاه، ‌رئیس تعزیرات و دادستان نظام پزشکی است که پرونده مجددا مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت احراز تخلف تعرفه‌ای، پرونده به کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات و هم به هیئت نظارت بر تخلفات پزشکی وزارت بهداشت جهت رسیدگی، ارجاع داده می‌شود. 




انتهای پیام/