تبریز؛
آمادگی هتل‌های آذربایجان شرقی با ظرفیت 7 هزار و 500 نفر

فرزین حق پرستدر گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز،گفت:استان آذربایجان شرقی با ظرفیت 7 هزار و 500 تخت، در قالب 36 هتل و هتل آپارتمان ، 75 مهمانپذیر پذیرای مهمانان نوروزی خواهد بود.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از 60 کمپ گردشگری، 150 مرکز اقامتی و رفاهی بین راهی دارای مجوز و 1200 چشمه سرویش بهداشتی عمومی درمحورهای مواصلاتی وشهرستان‌ها و مناطق مختلف استان خدمات رسانی می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری با اشاره به تمهیدات این سازمان درایام تعطیلات نوروز گفت: طی این دوره راهنمایان گردشگری متخصص در ورودی اماکن تاریخی حاضر شده و از این طریق گردشگران را راهنمایی خواهند کرد.

حق پرست تشریح کرد: مرحله دوم بازدیدهای ستاد از 25 اسفند ماه آغاز شده و این بازدیدها در قالب تعذیرات بهداشت محیط و کیفیت و بهداشت غذایی، تعذیرات اخلاقی و غیره از مراکز اقامتی، هتل و آژانس‌های مسافرتی صورت می‌گیرد و همه جوانب امر در این بازرسی ها سنجیده می‌شود.

حق پرست با اشاره به بازرسی‌های انجام شده در نوروز سال 93 گفت:سال گذشته 439 مورد بازرسی از مراکز اقامتی و خدماتی،رفاهی انجام شد که از این تعداد 182 مورد تذکر برای مراکز اقامتی و 37 مورد اخطار و یک مورد تعطیلی آژانس مسافرتی به دلیل تخلف صادر شد.

وی همچنین یادآور شد:مسافران نوروزی می‌توانند در صورت داشتن هرگونه شکایت از مراکز خدماتی و مسافرتی با شماره تلفن 35546040 تماس داشته و شکایت خود را عنوان کنند.

آمار بازدید از موزه ها و مراکز تاریخی در نوروز سال 93

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی موزه‌ی آذربایجان و کلیسای سنت استپانوس را ، با 50 هزار نفر بازدید از پر بازدیدترین اماکن و موزه‌های سال گذشته عنوان کرد.

حق پرست ادامه داد:موزه‌ی قاجار ، سایت موزه‌ی عصر آهن و رصد خانه‌ی مراغه از لحاظ آمار بازدید به ترتیب در مراحل بعدی قرار دارند.

وی یادآور شد: در تعطیلات نوروز سال 93 بیش از 216 هزار نفر از اماکن تاریخی و موزه‌های آذربایجان شرقی بازدید کردند.

لازم به ذکر است؛ استان آذربایجان شرقی با داشتن بیبش از 3 میلیون و 700 هزار نفر جمعیت و 45 هزار و 481 کیلومتر مربع مساحت، یکی از بزرگترین استان‌های کشور است. این استان 5 هزار اثر تاریخی و یک هزار و 700 اثر تاریخی ثبت شده و آب و هوای کوهستانی دارای جاذبه‌های گردشگری است.

انتهای پیام/ش