رئوفی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
بستر تبلیغ برای افزایش مصرف خرما در داخل فراهم شود
بستر تبلیغ برای افزایش مصرف خرما در داخل فراهم شود/ مصاحبهفریدون رئوفی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، درباره صادرات خرما در سال آتی اظهار داشت: یک بخشی از صادرات خرما به مناسبات سیاسی ما با دیگر کشورها بازمی گردد تا وضعیت تولید از رکود خارج شود.

وی با اشاره به حمایت و نقش  بیش تر اتاق بازرگانی شهرستان ها و همچنین وزارت جهاد کشاورزی در بهبود کمی و کیفی تولید تصریح کرد: وزرات جهاد کشاورزی باید با فراهم کردن تسهیلات به خرماکاران زمینه ورود تکنولو‍‍ژی های جدید به کشور را فراهم کند و همچنین اتاق بازرگانی های شهرستان ها نیز با انجمن ملی خرما نیز بیش تر در ارتباط و هماهنگ باشند تا جهش در بهبود کمی و کیفی محصول خرما داشته باشیم.

دبیر اجرائی انجمن ملی خرما با بیان این که تولید خرما در کشور به بیش از یک میلیون تن رسیده است، یادآور شد: اگر فرآیند استانداردسازی خرما و همچنین برندسازی این محصول از سوی رینگ کشاورزی بورس کالا سرعت بگیرد، ما در آینده حتما صادرات خود را به بالای 120 هزار تن می رسانیم.

انتهای پیام/