مدیر مرکز آموزشی حوزه گفت: هر گاه در حوزههای علمیه از آموزشمحور به سمت پژوهشمحور حرکت کنیم ما شاهد تولید علم بیشتری خواهیم بود.
مهدی محققفر مدیر مرکز آموزش فقه حوزه علمیه در گفتگو با
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: مسئولین حوزه در ابتدا باید برای پذیرش جوانان، تدبیری بیاندیشند که افرادی که دارای هوش و استعداد بالایی برخوردارند به حوزه راه پیدا کنند.
وی بیان کرد: استعدادیابی صحیح از و ارزیابی قدرت فکری و پژوهشی مهمترین مسائلی است که در آزمون سنجش استعداد برای ورود به حوزه اتخاد شود.
محققفر افزود: نظام آموزشی حوزه متنمحور و آموزشمحور بوده و حجم دروس آموزشی بالاست به طوری که طلبه دیگر وقت زیادی برای پژوهش ندارد.
وی تأکید کرد: نگاه اساتید و طلاب نسبت به امر آموزش، نگاهی زودبازده است، در صورتی که پژوهش امری طولانی بوده و طی زمان نتایج آن حاصل خواهد شد.
مهدی محققفر در پایان خاطرنشان کرد: نظام آموزشی حوزه با تغییر رویکرد آموزشمحور به پژوهشمحور در سالهای اولیه تحصیلی سبب تولید علم خواهد شد.
انتهای پیام/