محقق‌فر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی مطرح کرد:
پژوهش‌محور کردن حوزه، راهی برای تولید علم
مهدی محقق‌فر مدیر مرکز آموزش فقه حوزه علمیه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: مسئولین حوزه در ابتدا باید برای پذیرش جوانان، تدبیری بیاندیشند که افرادی که دارای هوش و استعداد بالایی برخوردارند به حوزه راه پیدا کنند.

وی بیان کرد: استعدادیابی صحیح از و ارزیابی قدرت فکری و پژوهشی مهم‌ترین مسائلی است که در آزمون سنجش استعداد برای ورود به حوزه اتخاد شود.

محقق‌فر افزود:‌ نظام آموزشی حوزه متن‌محور و آموزش‌محور بوده و حجم دروس آموزشی بالاست به طوری که طلبه دیگر وقت زیادی برای پژوهش ندارد.

وی تأکید کرد: نگاه اساتید و طلاب نسبت به امر آموزش، نگاهی زودبازده است، در صورتی که پژوهش امری طولانی بوده و طی زمان نتایج آن حاصل خواهد شد.

مهدی محقق‌فر در پایان خاطرنشان کرد: نظام آموزشی حوزه با تغییر رویکرد آموزش‌محور به پژوهش‌محور در سال‌های اولیه تحصیلی سبب تولید علم خواهد شد.

انتهای پیام/