معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش:
معلمان شاخص‌های مورد نظر خود برای رتبه بندی را اعلام کنند
به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش محمد دیمه ور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش سکاندار صیانت از تمدن و فرهنگ ایرانی اسلامی است، گفت: معلمان کشور در بد‌ترین شرایط اجازه نداده‌اند مقدرات آینده کشور با مشکلات آن‌ها گره بخورد. 

وی افزود: برخی از افراد قضاوتی کودکانه درباره وزارت آموزش و پرورش دارند و چشمان خود را بر ایثار، فداکاری و از جان گذشتگی معلمان در نقاط مختلف کشور بسته‌اند و حال آنکه نمی‌توان این ایثار و فداکاری‌ها را قیمت گذاری کرد و جامعه همواره مدیون خصلت‌های پاک معلمان است. 

معاون وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آینده ایران در دست آموزش و پرورش است، گفت: باید مقوله آموزش و پرورش به عنوان مساله کلان ملی در برنامه ریزی‌ها مورد توجه قرار گیرد و موضوع‌هایی همچون امنیت، اقتصاد و... ذیل این مقوله تعریف شوند تا امنیت و توسعه پایدار محقق شود. 

دیمه ور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاثیر فضای مجازی بر جامعه اظهار کرد: برای درک و مدیریت صحیح پدیده فضای مجازی و استفاده صحیح از این پدیده اجتناب ناپذیر، نیازمند تحول جدی در نهاد تعلیم و تربیت هستیم. 

وی افزود: باید رویکرد‌ها به مقوله تعلیم و تربیت و ماموریت معلمان تغییر کند و نباید از یاد برد که معلم یک وظیفه راهبری در حوزه آموزش دارد و یک تسهیل گر و زمینه ساز رشد است و این دیدگاه با اینکه معلم به بانک اطلاعات تبدیل شود منافات دارد. 
این مقام مسوول اظهار کرد: مدرسه باید از مرکز آموزش به کانون تربیت تبدیل شود و در این مسیر معلمان باید بر کاربرد فناوری در فرآیند آموزش مسلط شوند. 
 
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: تا کلمه فناوری به گوش می‌رسد برخی به یاد رایانه و ویدیوپروژکتور و... می‌افتند که این‌ها بخش کوچکی از فناوری است و در واقع فناوری آموزشی به معنای کاربرد آگاهانه و خلاقانه علم برای تسهیل و تسریع یادگیری دانش آموزان است. 

دیمه ور با اشاره به روند اجرای طرح رتبه بندی معلمان، برخی درباره نداشتن مقاله در پایگاه استنادی I. S. I اظهار نگرانی کردند و حال آنکه آنچه در اجرای این طرح اهمیت دارد فعالیت‌های معلمان و مدیران برای بهبود کیفیت در فضای آموزشی است. 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورشگفت: نوشتن مقاله و ثبت آن در پایگاه استنادی موسسه اطلاعات علمی (ISI) وظیفه معلمان نیست، هر چند این امر اقدامی در خور تقدیر و یک مزیت محسوب می‌شود. 

وی با بیان اینکه رتبه بندی معلمان باید بر اساس شاخص‌های حرفه‌ای معلمان صورت گیرد، اظهارکرد: شاخص‌های رتبه بندی بر اساس نظر معلمان تدوین می‌شود و به همین منظور در پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش فراخوانی تهیه شده و از فرهنگیان می‌خواهیم با مراجعه به این سایت اینترنتی، شاخص‌های مورد نظر خود را اعلام کنند. 



انتهای پیام/