واعظ آشتیانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
شجاعت مسئولان امر واگذاری سرخابی‌ها قابل تحسین است/مخالف حرکت خام خصوصی‌سازی در این شرایط هستم
شجاعت مسئولان امر واگذاری سرخابی‌ها قابل تحسین است/مخالف حرکت خام خصوصی‌سازی در این شرایط هستمامیر واعظ آشتیانی پیشکسوت فوتبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در خصوص لغو مزایده سرخابی‌اظهار داشت: باید عنوان کنم قبلا هم پیش‌بینی کرده بودم تا تعریف درستی از خصوصی‌سازی در ورزش داشته باشیم هیچ گاه نمی‌توانیم شاهد خصوصی‌سازی سرخابی‌ها باشیم.

وی در ادامه افزود: متاسفانه تعریف صحیحی از خصوصی‌سازی در تولید و صنعت نداریم و هیچ گونه برنامه حمایتی نیز وجود ندارد.

آشتیانی ادامه داد: من از ابتدا مخالف خصوصی‌سازی در این شرایط بودم زیرا بستر و شرایط انجام واگذاری انجام نشده بود شما می‌دانید برای انجام یک کار بزرگ باید مقدمات انجام آن کار را خواهم کرد و تا زمانی که بستر فراهم نشده نمی‌توان دست به اقدام زد.

پیشکسوت فوتبال کشورمان با اشاره به تصمیم مسئولان امر خصوصی‌سازی مبنی بر عدم واگذاری سرخابی‌ها به خودروسازان تصریح کرد: لازم است در این جا به تصمیم‌گیران امر واگذاری و مسئولان مرتبط با قضیه خصوصی‌سازی تبریک بگویم زیرا در واگذاری 2 باشگاه به خودروسازان مخالفت کردند و من به این شجاعت تبریک می‌گویم زیرا خودروسازان متعلق به دولت هستند و در واقع اگر این اتفاقات صورت می‌گرفت واگذاری از دولت به دولت صورت می‌گرفت و باید گفت که خصوصی‌سازی در مسیر صحیح پیش می‌رود.

وی به راهکار اصولی واگذاری سرخابی‌ها اشاره و اضافه کرد: به نظر من با یک کار کاملا کارشناسی شده می‌توان به بهترین نحو واگذاری سرخابی ها را انجام داده بدین شیوه که لایحه‌ای مبنی بر خصوصی‌سازی 2 باشگاه تنظیم و به مجلس شورای اسلامی برای تصویب تقدیم کنند و پس از تصویب با انجام یک کار کارشناسی اجرا نمایند.

آشتیانی در پاسخ به سوال آیا مزایده پنجم قانونی است گفت: من از مسائل و قوانین مطلع نیستم اما زمانی که تا مزایده چهارم نتیجه درست گرفته نشده است بدین معنی و مفهوم است که 2 باشگاه توجیه اقتصادی نداشته و درآمدزایی نمی‌تواند داشته باشد به نظر من خصوصی‌سازی حرکت ناپخته و خامی است که تا زمانی که در این شرایط تعریف روشنی از واگذاری نداشته باشیم نمی‌توانیم شاهد واگذاری سرخابی‌ها باشیم.

پیشکسوت فوتبال کشورمان بیان کرد: ما باید برای بستر سازی امر واگذاری از صنعت و تولید حمایت کنیم و سپس فرهنگ سازی در این زمینه صورت گیرد که این مسئله بدون شک زمانبر خواهد بود.

وی درپایان خاطر نشان کرد: امیدوارم مبحث خصوصی‌سازی سرخابی‌ها در راستای تقویت فوتبال این تیم و در نهایت به پیشرفت فوتبال ملی بینجامد.

انتهای پیام/