تاخیر در اجرای رتبه بندی معلمان به ضرر کشور است/ آموزش و پرورش در این مقوله شفافتر عمل کند
اجرای نظام رتبه بندی معلمان از اسفند سال گذشته تاکنون با پاسکاریها و وعده و وعیدهای فراوانی مواجه بوده است که دغدغه اجرایی شدن آن را بیش از پیش کرده است.
احمد آریایی نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با
خبرنگار آموزش و پرورش گروه علمی، پزشكی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه اجرای طرح رتبه بندی میتواند نظام آموزش و پرورش کشور را دچار تحول سازد، اظهار کرد: متاسفانه به نظر میرسد اجرای رتبه بندی با اتفاق نظر مسئولین همراه نیست و لذا در این امر بیش از حد تعلل میشود.
وی گفت: از اسفند سال 93 قرار بود طرح رتبه بندی عملیاتی شود، این درحالی است که در بهار امسال خبر از اجرای آن در آستانه روز معلم میدادند اما پس از مدتی مسئولین آموزش و پرورش اجرای این طرح را به مهر 94 موکول کردهاند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه این قولها و وعده وعیدها موجب رنجش خاطر فرهنگیان شده است، خاطر نشان کرد: بهتر است آموزش و پرورش در این مقوله شفافتر و واقع بینانهتر عمل کند تا در بودجه نیز بتوان تمهیدات لازم را بر آن در نظر گرفت.
وی یاد آور شد: طرح رتبه بندی به بهبود شرایط شغلی و معیشتی معلمین اشاره دارد که رفع هرچه سریعتر آن موجب دلگرمی و افزایش توان فرهنگیان در امر آموزش می گردد.
انتهای پیام/