چگونه بفهمیم خدا ما را دوست دارد یا ندارد؟
به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت‌الله صلواتی، استاد پیشكسوت و برجسته اخلاق و عرفان حوزه‌های علمیه گفت: در كتاب تحف‌العقول، فرمایشات فراوانی از ائمه معصومین علیهم‌السلام گردآوری شده است. در این كتاب، روایتی از امام جواد علیه‌السلام نقل شده كه می‌گوید: مردی خدمت امام نهم رسید و گفت: مرا سفارش كن. حضرت فرمودند: عمل می‌كنی؟ گفت: بله، عمل می‌كنم. تا اینجای روایت، معلوم است كه انسان چیزی را كه می‌داند، باید به آن عمل كند و تا وقتی عمل نكرد، آن علم، ارزشی ندارد. حضرت در ابتدا توصیه‌هایی به صبر و بردباری در امور فرمودند و سپس در آخر گفتند: و بدان! كه تو هیچ گاه از دید خداوند دور نیستی. ببین چه می‌كنی؟

این استاد برجسته اخلاق افزود: روایتی دیگر از فرمایشات امیرالمومنین علی علیه‌السلام هست كه می‌فرماید: اگر كسی می‌خواهد بداند نزد خدا چه منزلتی دارد، ببیند خدا نزد او چه منزلتی دارد. اگر خدا پیش او ارزش و منزلت دارد، او هم در پیشگاه خدا مقام دارد.

آیت‌الله صلواتی اظهار داشت: اگر انسان در هنگام معصیت، جانب تقوا را رعایت كرد و حرف خدا را گوش داد، معلوم است كه نزد او منزلت و مقام دارد؛ وگرنه اگر مقید نبود و مطابق با هوای نفس قدم برداشت، باید بداند كه چون خدا نزد او جایگاهی ندارد، او نیز در پیشگاه پروردگار، ارج و قربی ندارد.



منبع: خبرگزاری حج


انتهای پیام/