«داعش تروریسم جهانی» به زبان پوستر
محمد باوی‌زاده خالق آثار گرافیکی نمایشگاه پوستر «داعش تروریسم جهانی» در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: این نخستین نمایشگاه با موضوع پوستر در بخش گرافیک است که اولین افتتاحیه را در دانشگاه هنرهای زیبا بابل در عراق داشته است. 

وی افزود: این نمایشگاه که شامل 34 اثر است، در کشور عراق با استقبال بی‌نظیری روبرو شد. در افتتاحیه نمایشگاه 400 نفر از اقشار مختلف سیاسی، ورزشی و هنری حضور پیدا کردند و 5 اثر را به سلیقه خودشان انتخاب کرده تا با چاپ آن‌ها را در کل کشور عراق به عنوان پوستر فرهنگی پخش کنند.

وی اظهار کرد: من در تمام پوسترها از سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی استفاده کردم تا مخاطبان با هر زبانی با این آثار ارتباط بگیرند. جالب اینجاست که استفاده از زبان فارسی برای مخاطبان در عراق جلب توجه می‌نمود و وقتی می‌فهمیدند استفاده از زبان فارسی برای مخاطبان در عراق جلب توجه می‌نمود و وقتی می‌فهمیدند که من یک هنرمند ایرانی هستم و با آن‌ها همدردی می‌کنم، بسیار خردسند می‌شوند.

این هنرمند خاطرنشان کرد: از روزی که این غده سرطانی به وجود آمد، تحت تاثیر این حادثه به ویژه کشتارهای بی‌رحمانه قرار گرفتم و احساس کردم به عنوان یک هنرمند باید برای این موضوع کار کنم. یک سال روی آن متمرکز شدم و کار کردم و این در حالی بود که متاسفانه در کشور غیر از کاریکاتور بخش‌های دیگر هنر روی این فصل کار نکرده‌اند.

وی گفت: امیدوارم این نمایشگاه در کشورهایی مثل لبنان، سوریه و کویت که کم و بیش با این معضل دست و پنجه نرم می‌کنند به نمایش درآید.

گفتنی است؛ نمایشگاه «داعش تروریسم جهانی» تا 28 مرداد در حوزه هنری میزبان علاقه‌مندان است.




انتهای پیام/