سمنان؛
کشاورزی در کشور باید با رویکردی سازگار با محیط زیست توسعه پیدا کند
به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست در سفر به سمنان و در دیدار با نماینده ولی فقیه استان گفت: هر روستایی قبل از مسائل کاشت، داشت و برداشت باید در قدم اول به حفظ منابع خاک و آب اقدام کند که این نگاه در کشاورزی سنتی کشور نیز وجود داشته است.

ابتکارادامه داد: دولت یازدهم، بر طرحهای کشاورزی با مشارکت و آگاهی کشاورزان در مسایل زیست محیطی، اصلاح الگوی کشاورزی، استفاده کمتر از سموم و کودهای شیمیایی و ... تاکید دارد.

وی از تعامل مطلوب سازمان حفاظت محیط زیست با صنایع و معادن خبر داد و افزود: در دوره رشد و توسعه صنایع و معادن، این بخش باید سازگاری بیشتری با محیط زیست داشته باشد.ابتکار نظارت بیشتر بر صنایع را یکی از برنامه های سازمان حفاظت محیط زیست عنوان و خاطرنشان کرد: به دنبال فراهم کردن تسهیلات برای صنایعی هستیم که تعهدات زیست محیطی خود را رعایت می کنند و هدف از تمام این برنامه ها، تقویت سازگاری بیشتری صنایع با محیط زیست است .

وی با اشاره به اهداف دولت تدبیر و امید، گفت: دکتر روحانی از ابتدا دولت خود را دولت محیط زیست عنوان کردند و این دولت در شرایطی کار خود را آغاز کرد که با مسائلی همچون افت سفره های آب زیرزمینی، مشکلات متعدد در بهره برداری مفرط از خاک و مراتع، خشک شدن دریاچه ها و رودخانه ها و لطمه های مهم به محیط زیست روبرو بود.

ابتکار با اشاره به توجه جدی دولت یازدهم به مسائل زیست محیطی، تاکید کرد: حل برخی مسائلی که دولت تدبیر و امید در حوزه محیط زیست با آن مواجه بود، آسان نبود، ولی دولت یازدهم در حفظ محیط زیست موفقیتهای موثر داشته است.

وی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید با جدیت به دنبال حل مسائل و مشکلات مربوط به محیط زیست است. رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به شرایط استان سمنان اشاره و خاطرنشان کرد: این استان با داشتن مناطق ویژه زیستی و برنامه توسعه صنعتی و معدنی، باید اجرای برنامه های مطالعه شده در زمینه حفظ محیط زیست را نیز در دستور کار قراردهد.

انتهای پیام/س